خانه | استان زنجان | اسدالله بیات زنجانی ، نیمه پنهان اصلاحات در زنجان / از گروه شبانعلی تا فتنه ۸۸!
IMG_0433-570

اسدالله بیات زنجانی ، نیمه پنهان اصلاحات در زنجان / از گروه شبانعلی تا فتنه ۸۸!

در آستانه انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی ، آشنایی با نمایندگان ادوار گذشته هر شهری در رسیدن به انتخاب اصلح در انتخابات آتی بدون شک راهگشا خواهد بود . در این نوشتار به شخصیت شناسی اسدالله بیات زنجانی از نمایندگان حوزه انتخابیه زنجان در دوره های اول ، دوم و سوم مجلس شورای اسلامی خواهیم پرداخت .

بیات زنجانی کیست ؟!
اسدالله بیات زنجانی در بهمن ماه سال ۱۳۲۰ هجری شمسی، در خانواده‌ای مذهبی در روستائی واقع در ۲۵ کیلومتری زنجان فعلی و از توابع بخش زنجانرود به دنیا آمد .
وی با ورود به مکتبخانۀ روستا تحصیلات ابتدائی را آغاز کرده و طبق روال آن ایام پس از اتمام یادگیری روخوانی قرآن کریم، گلستان سعدی، تاریخ معجم و بعضی از دیگر کتب ادبیات فارسی را در همان روستا به اتمام رساند، تا اینکه در سنّ سیزده سالگی همراه با خانواده ، روستا را به مقصد شهر زنجان ترک کرده و در حوزه علمیه زنجان برای ۶ سال به تحصیل پرداخت.
بیات زنجانی در ۱۹ سالگی و بعد از کسب رضایت پدر به قم رفت و در حوزه علمیه قم نزد اساتیدی چون آیات امام خمینی، علامه طباطبایی، مرتضی حائری یزدی، شریعتمداری، میرزا هاشم آملی، محقق داماد، منتظری، اراکی، محمد مفتح، شهید مطهری و محمداسماعیل صائنی زنجانی ادامه تحصیل داد.
وی همزمان با تحصیل به مبارزه علیه رژیم پهلوی پرداخت و پس از چندین بار بازداشت موقت و ممنوع‌المنبر شدن، در سال ۱۳۵۱از سوی ساواک بازداشت و به یک سال زندان محکوم شد و پس از طیّ دورۀ محکومیت در زندان کمیتۀ مشترک و زندان قصر از زندان آزاد شد.
وی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عضویت حزب جمهوری اسلامی درآمد و مدتی نیز به کار قضاوت پرداخت. سپس با رأی مردم ماه‌نشان، از توابع استان زنجان، به دورۀ اول مجلس شورای اسلامی راه یافت و در دوره‌های دوم و سوم مجلس شورای اسلامی نیز نماینده مردم زنجان بود. او از اعضا و موسسین مجمع روحانیون مبارز، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و مجمع نمایندگان ادوار مجلس به شمار می‌رود.
با پایان کار مجلس سوم، بیات زنجانی مجددا فعالیت‌های علمی خود در حوزه علمیه را ادامه داد و به تدریس درس خارج فقه و اصول پرداخت. همزمان، با ارائه دو پایان‌نامه در مقام استادیاری دانشگاه نیز به فعالیت علمی پرداخت.

سهم زنجان در اقتدار سیاسی تشیع
دیار زنجان با نام کهن “زنگان” از نخستین پایگاه های اقتدارجوئی تشیع در ایران بود، گنبد باشکوه سلطانیه شاهد تکاپوی فرزانگان شیعه برای هدایت ایلخانان مغول به مکتب اهل بیت(س) بود.
اهالی این دیار سهم بسزایی در تحکیم مکتب اهل بیت و مجاهده در برابر بد دینی و بی دینی داشتند. ملا قربانعلی زنجانی(ره) از پیشتازان مناظره و مبارزه فکری و مدنی با حزب صهیونیستی بهائیت بود. وی همچنین از نخستین علمای نهضت عدالتخانه بود و با بصیرتی نافذ، همنوا با شیخ فضل الله نوری از مشروطه مشروعه سخن گفت. اما در برابر وی، اصحاب تزویر استعمار پیر، شیخ ابراهیم زنجانی را که همنشین بهائیان بود، در زنجان بر صدر نشاندند و به نمایندگی از مردم زنجان به مجلس شورای ملی فرستادند. وی نیز برای قدرشناسی به عنوان قاضی محکمه شیخ فضل الله نوری حکم اعدام وی را صادر کرد.
عمال استعمار به سرکردگی یپرم خان ارمنی، به نام سرکوب مخالفان مشروطه به بلاد ایران رفتند و در زنجان، حکم به تبعید ملا قربانعلی زنجانی دادند تا موقعیت شیخ ابراهیم زنجان تثبیت گردد. ملا قربانعلی به عتبات تبعید شد و پس از چند سال غربت به دیار باقی شتافت.
شیخ ابراهیم زنجانی، که دست پرورده حلقه فراماسونری و شبکه جاسوسی انگلیس بود و اسلام شناس قلمداد می شد، تحت تأثیر “سر اردشیر ریپورتر ” دو ایده جالب توجه را مطرح می ساخت و برای آنها به زعم خویش نظریه پردازی کرد و حتی برای ترویج آنها رمان نوشت.  ایده نخست که شباهتی با مقوله امروزی مکتب ایرانی دارد، ستایش افراطی از نژاد ایرانی و ستیز کینه توزانه با فرهنگ تازی (بخوانید اندیشه اسلامی و مکتب اهل بیت(س) و مرجعیت فقهای عظام) بود. ایده دوم، مطالبه ظهور “دیکتاتوری مصلح” بود. وی در قالب یک رمانی از “شهریار هوشمند” سخن می گوید که با تکیه بر خرد خود بنیاد و منقطع از وحی، شکوه باستانی ایران را احیا کرده و تجدد غربی را در ایران اجرائی خواهد ساخت. شگفت آنکه با حذف روحانیت آگاه و بصیر از صحنه همچون شیخ فضل الله نوری، ملاقربانعلی زنجانی، سید حسن مدرس و… و ظهور رضاخان در اریکه قدرت آن هم با مدیریت پشت صحنه سر اردشیر ریپورتر، هر دو ایده شیخ ابراهیم زنجانی محقق شد.
بنا بود، رضا خان را با تاسیس یک جمهوری سکولار به سبک کمالیسم بر اریکه قدرت بنشانند. اما پروژه جمهوری، با مقاومت جدی شهید مدرس درهم ریخت. اما اندکی بعد، آنها با تضعیف مدرس، رضاخان را به نام وارث پادشاهان کیان و احیاگر سلطنت ایران باستان، بر تخت نشاندند. رضا خان بی سواد با مشاورت فرماسونرها، مستبدانه مظاهر فرهنگ و اندیشه را ازبین برد. چه بسیار کتابخانه های بزرگی که منهدم شده و به غارت رفتند و چه بسیار مدارس علمیه که محدود و تنها به برخی از ابواب علمی مشغول شدند تا وی شکوه ایران باستان را تجدید کند و تجدد را در ایران تاسیس کند.
احیای اسلام در محرم و صفر
امروز هم شهر زنجان، به علمای روشن ضمیر بسیاری مباهات می کند. علمایی که نه تنها در این شهر بلکه در قم، مشهد و دیگر بلاد اسلامی، برای اعتلای اسلام می کوشند.
با همه تدابیر اسلام ستیزانه عصر پهلوی، عشق به اهل بیت(س) همچنان در قلوب مردم ایران و از جمله مردم زنجان جوشش داشت تا اینکه در انقلاب اسلامی، طومار باستان گرائی دین ستیزانه برای همیشه از هم گسیخت. یک جلوه از جوشش عشق به اهل بیت(س) همه ساله  در محرم و صفر در حسینه اعظم زنجان نمایان می شود و به خصوص، پرشورترین سوگواریهای عاشورایی جهان را به منصه ظهور می رساند. این عشق شورانگیز، حسینه اعظم را در بهبوحه انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، به بزرگترین کانون ایثار و شهادت در راه آرمانهای متعالی تشیع تبدیل کرده بود.
البته کانون دفاع از انقلاب اسلامی در زنجان، تنها حسینیه اعظم نبود. تقریبا هر مسجد و هر حسینیه در این شهر یک سنگر بود. یکی دیگر از این سنگرها، مسجد ارک بود که در جریان نهضت اسلامی امام خمینی مردم زنجان را به صفوف انقلاب هدایت می ساخت. این مسجد در دوران دفاع مقدس، نیز شاهد شهیدان و جانبازانی بود که جان خویش را برای دفاع از انقلاب اسلامی در طبق اخلاص نهاده بودند. مسجد ارک زنجان، پس از شهادت شهید محراب، سید عبدالحسین دستغیب به “مسجد شهید دستغیب” مشهور شد و ایثارگرانی که در این مسجد به جبهه ها اعزام می شدند خود را “رزمندگان مسجد شهید دستغیب” می نامیدند.
با این حال برخی از جوانان تحت تاثیر “گروه شعبانعلی”، این مسجد را با حسی رقابت آمیز در برابر حسینیه اعظم توصیف می کردند. این گروه بدون آنکه همه اعضای آن بدانند از سوی گروهک نهضت آزادی مدیریت می شدند. گروه شعبانعلی بیش از آنکه شهید دستغیب را الگوی خود قرار دهند، از تبهکاران زنجیره ای گرد آمده در اطراف علی محمد دستغیب الگو می گرفتند. (برای آشنائی با تبهکاران زنجیرهای شیراز به شماره های ؟ و ؟ ۹ دی گزارش تبارشناسی قبائل فتنه(۱و۲) مربوط به دستغیب مراجعه کنید.)

دیدار فعالان اصلاح طلب زنجان با اسدالله بیات
دیدار فعالان اصلاح طلب زنجان با اسدالله بیات

به نام رزمندگان؛ در خدمت لیبرالها
گروه شعبانعلی، در زنجان عملیاتهای خشونت آمیز به یادگار گذاشت. (هفته نامه سیاست. ۲۰ فروردین ۱۳۷۹ شماره ۷۹) مشهور بود که این اعضای گروه بر سر مخالفان خود گونی می کشیدند و آنها را به بیانبانها برده و با ضرب و شتم به سکوت و اطاعت وا می داشتند. این در حالی بود که عملا در خدمت لیبرالها و گروهک نهضت آزادی بودند و در مجامع عمومی بین شعارهای ارزشی انقلاب و پستهای لیبرال مسلکان، سرگردان بودند.
با این وصف، رزمندگان مسجد شهید دستغیب به دفاع مقدس، نفوذ آنها را در زنجان شدت می بخشید و آنها در پناه این نفوذ می توانستند در مناسبات سیاسی نیز تاثیر گذار باشند. این نفوذ البته علاقه سیاسیون به ارتباط با آنها را نیز موجب می شد. اسدالله بیات در دوران حضور خود در سه دوره نخست مجلس شورای اسلامی از طریق ارتباط با این مسجد و به ویژه گروه شعبانعلی موقعیت خود را در منطقه تحکیم می کرد.
در انتخابات مجلس چهارم، گروه شعبانعلی و رزمندگان مسجد شهید دستغیب، با حمایت از احمد آقایاری (حکیمی پور) وی را به خانه ملت گسیل کردند. وی سابقه ارتباط با جریانی در وزارت اطلاعات داشت که بعدها در جریان قتل های زنجیره ای از سوی این وزارتخانه به عنوان گروه خودسر به مردم معرفی شدند. حضور وی در خانه ملت که با حمایت مشخص این گروه صورت گرفت، موقعیت آنها را در منطقه تحکیم و البته برخوردهای خشن و خودسرانه عوامل وابسته به این گروه با مردم را شدت می بخشید.

آقایاری همزمان نشریه ای به نام “امید زنجان” را منتشر می ساخت که به ویژه با نویسندگان وابسته به گروهک نهضت آزادی، ارگان غیر رسمی این گروهک ضدانقلابی در استان شناخته می شد. پخش شبنامه علیه نهادهای انقلاب اسلامی، ترویج مرجعیت آقای منتظری و تلاش برای تضعیف ولایت فقیه و زعامت مقام معظم رهبری، نشر آرای دهری و تحصل گرایانه(پوزیتویستی) سروش و بازرگان از فعالیت های فکری این گروه در اوائل دهه ۱۳۷۰ ه. ش بود.
در انتخابات مجلس پنجم، صلاحیت احمد آقایاری تائید نشد. با این حال، وی و گروه افراطی هوادارش از یکی دیگر از اعضای گروه به نام محسن نجفیان حمایت کردند. برخی گزارش ها از تمهیداتی چون ارعاب و تهدید، خرید و فروش رای و ضرب و شتم مردم توسط گروه شعبانعلی برای کسب رای مردم زنجان حکایت داشت. آنان البته این اقدامات را تحت پوشش رزمندگان پایگاه بسیج مسجد شهید دستغیب، انجام می دادند تا با پنهان شدن در لوای عناوین مقدس اقدامات خود را موجه نشان دهند.
در چنین شرایطی، حضرت آیت الله موسوی زنجانی (نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید شهر) نسبت به این تحرکات و تقلب وسیع در انتخابات هشدار دارد. هیئت نظارت بر انتخابات و شورای نگهبان با تکیه بر همین گزارش ها، سلامت را مخدوش و ابطال آرای نجفیان را اعلام کردند. فرمانده وقت سپاه استان نیز با بررسی تحرکات این گروه افراطی تحت پوشش بسیج، پایگاه بسیج این مسجد را تعطیل کرد.
با انحلال این پایگاه بسیج، اعضای این گروه افراطی نیز در مسجد جایگاهی نداشتند و و کوشیدند با فعالیت های اقتصادی و اقداماتی چون ساخت و ساز و معاملات ملکی، تاسیس موسسات فرهنگی-تبلیغاتی، انتشار نشریه و… موقعیت خود را در منطقه حفظ کنند.
این گروه در جریان انتخابات هفتمین دوره ریاست جمهوری، با حمایت از خاتمی در سال ۱۳۷۶ مجدداً قدرت خویش را در منطقه بازیافت ولی این بار کمتر خود را مشغول ظواهر می ساخت و با تکیه بر عوامل قدرت، موقعیت اقتصادی خود را تقویت می نمود. آقایاری(حکیمی پور) هم یک سال بعد همراه با عبدالله نوری، سعید حجاریان، اصغرزاده و… به شورای شهر تهران پیوست. در “بازی ترور حجاریان” وی در خدمت گروه خودسر شبه امنیتی بود. آنها از سادگی آقایاری بهره می بردند و وی را به عنوان یکی از شهود تهدیدهای صوری معرفی می کردند.

آرزوی ظهور دوباره دیکتاتوری مصلح
افراد دست آموز حجاریان، مأمور بودند وی را با تهدید و ارعاب چهره کنند. عوامل تهدید و ترور، خود وابسته به حزب مشارکت و اصلاح طلبان بودند که از سوی یک نهاد عالی زیر نظر خاتمی و با نظارت “ع” برای این کار آمده می شدند. آنها البته سیمای خود را پشت محاسن حزب اللهی، پنهان کرده بودند. عوامل ترور با موتوری که از پارکینگ همان نهاد بیرون آمد، به صحنه آمدند و آلات قتاله آنها به سفارش همان نهاد از سوی یک وزارت خانه سیاسی مهیا شده بود.
حجاریان نیز مبلغ “دیکتاتوری مصلح” بود و با هدف ظهور آن حتی مقالاتی را در مطبوعات منتشر می کرد. حجاریان و دوستانش شیفته جمهوری سکولار بودند. وی در دوره مدعیان اصلاحات، در فستیوال دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، صریحاً ترکیه را به سبب نزدیکی جغرافیایی(!) به مرکز مدرنیته(غرب) ستود و البته بدون آنکه جرات کند کمالیسم و آتاتورک را تجلیل کند، آرزو کرد، مدرنیزاسیون در ایران نیز مانند ترکیه محقق شود. این در حالی بود که دوستانش در حزب مشارکت از مردمسالاری و رای مردم سخن می گفتند.
یک فرضیه جدی آن است که بازی ترور، برای آن طراحی شد که وی محبوب قلوب ملت توصیف شود و در انتخابات ریاست جمهوری هشتم و پیاده کردن خاتمی از قطار اصلاحات، تجربه رضاخانی را برای تحقق مدرنیزاسیون، دوباره در ایران تکرار کند. همه چیز ظاهراً به خوبی پیش می رفت تا پروژه ناتمام قتل های زنجیره ای و فتنه ۱۸ تیر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هشتم(بنگرید به شماره های ؟ و ؟ ۹ دی، گزارش تبارشناسی قبائل فتنه(۱و۲) مربوط به دستغیب)، ثمره خود را بدهد و با دور زدن ولایت فقیه، جمهوری اسلامی را به یک “جمهوری سکولار” تحت مدیریت دیکتاتوری مصلح(!)، بدل سازد. اما یک اتفاق ساده مکر آنان را به خودشان بازگرداند. ترور صوری، حجاریان را جانباز سکولاریسم کرد. گلوله به بد جائی اصابت کرد و او را زمین گیر ساخت. انشاءالله، درباره شیطنت رفیقان نیمه راه حجاریان، که او را به جای ترور صوری به مسلخی واقعی بردند در جای دیگری سخن خواهیم گفت. همه پروژه جز همین یک مورد به خوبی پیش رفته بود. بنابراین بعد از ترور بقیه پروژه تداوم یافت. روزنامه های زنجیره ای او را محبوب قلبها معرفی کردند و حتی “لبخند سعید” هم برای مردم مهم جلوه داده می شد.
همزمان تلاش می شد، علمای روشن ضمیر و با بصیرت، به عنوان مبلغ خشونت و مشوق ترور! منکوب گردند. حضرت آیت الله مصباح یزدی، بیش از همه آماج این توطئه بود. جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مراجع عظام مدام با پرسش های جهت دار، مواجه می شدند تا ترور را محکوم کنند. آنهایی که با تدبیر دولت اصلاحات، مشق مرجعیت می کردند با صدور فتاوای سفارشی و مقالات فله ای ترور را محکوم کردند.
در چنین شرایطی جایگاه بیات، کروبی، محتشمی پور، دستغیب، صانعی، موسوی تبریزی و گروهک مجمع محققین و مدرسین به خوبی روشن می شود. آنها که حضرت آیت الله مصباح یزدی، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای با بصیرت را منکوب می کردند- احتمالا- بی آنکه خود بدانند نقش ابراهیم زنجانی را برای ارتجاع جمهوری اسلامی به جمهوری مصلح و احیای استبداد سکولار رضاخانی را ایفا می کردند. در مسیر این ارتجاع البته بازهم باید شیخ فضل الله نوری ها، بر دار کشیده می شدند. اما هوشیاری ولایت و بصیرت امت موجب شد هر چه زمان می گذشت قدر اشخاص روشن می شد و عالمان ربانی در قلوب ملت بر صدر، می نشستند.
دو ماه بعد از این ترور، در اردیبهشت ۱۳۷۹، مقام معظم رهبری در اجتماع باشکوه جوانان در مصلای امام خمینی(ره)، ضمن تشریح شیوه عملکرد پایگاه های دشمن در مطبوعات زنجیره ای، حضور آگاهانه مردم در صحنه برای عبور دادن کشتی انقلاب اسلامی از گرداب فتنه انگیزی ها را مطالبه کردند.

پیوندهای گروه شعبانعلی

اسدالله بیات در دیدار صادق شیرازی
اسدالله بیات در دیدار صادق شیرازی

گروه شعبانعلی و باند هوادار بیات در زنجان، همچنان در مناسبت های مختلف تکاپوی جدی خود را داشت و می کوشید از یک سو خود را با باندهای قدرت و از سوی دیگر در میان توده مردم پیوند بزند.
برخی از آنها، مصداق واقعی زبل خان و همه فن حریف بودند. در اغلب اجتماعات اعتراض آمیز اصحاب مطبوعات، فرهنگیان، دانشجویان و دانشگاهیان، کشاورزان و… رد آنها را می بینیم که خود را در صفوف این اصناف جا می زنند و با تمام توان می کوشند پشت تریبون رفته و از زبان هر صنفی سخن بگویند. از جمله تنها یکی از آنها در اجتماعات سه صنف مختلف، حضور می یافت و از زبان هر سه صنف ابتدا مشکلات صنفی آنها را به زبان می آورد و سپس مخاطبان خود را به اعتراض علیه اساس حاکمیت و حتی کارآمدی اسلامی فقاهتی تشویق می کرد!
آنها جای پای محکمی هم در نهادهای آموزش عالی استان داشتند و به خصوص در ناآرامی هایی دانشجوئی موثر بودند. اقدامات فتنه انگیز آنها در آخرین مورد در سال ۱۳۸۹ به بهانه تغییر رئیس یک دانشگاه، چند روزی محیط های دانشجوئی را ملتهب می ساخت.  این جریان، از طریق، علی شکوری راد به حزب منحله مشارکت و گروهک بهزاد نبوی در تهران و از طریق علی محمد غریبانی و چند چهره افراطی به تندروهای آذربایجان و اردبیل مرتبط می شود. آنها از طریق “ع” به گروه خودسر نهادهای امنیتی در دوره مدعیان اصلاحات و تبهکاران زنجیره ای شیراز، پیوند می خورند. همچنین با پیوند احمد آقایاری به نهضت آزادی و طیف افراطی خانه احزاب متصل می شوند.
ارتباط آنها از طریق بیات و حسین مرتضوی با مجمع محققین و مدرسین، گروهک مهدی هاشمی معدوم و دانشگاه مفید برقرار می شد. مرتضوی، از روسای زندان اوین پس از شهادت شهید کچوئی بود که به ویژه با حمایت بیات، موسوی تبریزی -دادستان کل انقلاب اسلامی- و مجید انصاری-رئیس اسبق سازمان زندانها – در سازمان زندانها موقعیتی پیدا کرده بود. وی در سالهای اخیر به حلقه موسوی تبریزی و بیات در قم پیوست و در قالب گروهک مجمع محققین و مدرسین، دانشگاه مفید در تحرکات جریان فتنه سبز در قم و زنجان موثر بود. وی همچنین با تاسیس یک موسسه فرهنگی-تبلیغاتی در زنجان، هواداران خود را در تحرکات مختلف مدیریت می کند.
گروه شعبانعلی با اعلام مرجعیت بیات، هم نوا با بی بی سی، دویچه وله، صدای آمریکا، رادیو زمانه و…. به تبلیغ مرجعیت وی پرداختند. آنها، در مناسبت های انتخاباتی نیز با اعلام نظر مرجع عالیقدر خود، می کوشیدند کرسی های استان در مجلس را در اختیار بگیرند. آنها از جمله در انتخابات مجلس هشتم به توفیق نسبی دست یافتند. در انتخابات ریاست جمهوری دهم نیز به حمایت از نامزدهای جریان فتنه روی آوردند.
هدایت رسمی ستاد موسوی با مسعود نجفیان، مجید تقیلو، بیوک ملایی و بهرام ملکی بود. اما افراد دیگری چون عیسی ولائی، حسین مرتضوی، اسدالله بیات و… که دور از زنجان بودند نیز وظیفه هدایت بدنه اجتماعی مدعیان اصلاحات به این ستاد را بر عهده داشتند.
پس از انتخابات، آنها جریان اصلی فتنه انگیزی در زنجان بودند و نقش ستاد تامین و اعزام اوباش آشوبگر به تهران و شهرهای بزرگ را ایفا می کردند.
به خصوص در بهبوحه فتنه گری سبزها، فتاوای مشکوک بیات که دویچه وله آن را با عنوان “آیت الله العظمی بیات زنجانی: ولایت فقیه بدعت است”  منعکس شد، با علاقه گروه شعبانعلی مواجه گردید.
بیات که به دلیل بیماری نیازمند مراجعه مکرر به پزشک و عزیمت ماهانه به تهران است، با حضور مداوم در خانه کروبی و موسوی، آنها را به استقامت در مسیری که برگزیده اند، تشویق می کرد. همزمان حضور فرزندانش نیز در اردوکشی های خیابانی مخابره میشد. دختر و پسر وی در روز ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ بازداشت شدند. حضور جدی بیات در صف حامیان فتنه، گروه شعبانعلی را نیز در زنجان برای فتنه انگیزی تشویق می کرد.

یک فهرست معنا دار

بنای نگارنده در این مقاله، معرفی همه اشخاص مرتبط با فتنه نیست. چه بسا بسیاری از کسانی که با فتنه انگیزان همراه شدند دچار خطای در تشخیص شده باشند و چه بسیار افرادی که قصد بازگشت به صراط مستقیم ملت با بصیرت ایران را داشته باشند. از این رو، اسامی اعضای گروهک شعبانعلی را به صراحت بیان نمی کنیم.
در یکی از بیانیه ها که هواداران این گروه، در نیمه مهر ۱۳۸۹ علیه یکی از سرداران سپاه پاسداران منتشر ساختند، مجددا انتخابات پرشور ملت ایران در سال ۱۳۸۸ را کودتا نامیدند و از شکایت گروهک بهزاد نبوی از این سردار اعلام حمایت کردند. از آنجائی که آنها با امضای این بیانیه خود را در صف فتنه گران قرار دادند، فهرست اسامی آنها برای آشنائی امت حزب الله و به ویژه مردم با بصیرت زنجان، را عیناً از ذیل این بیانیه نقل می کنیم:
سیدمسعود نجفیان، مجیدتقیلو، ابوالفضل نقیلو، بهرام ملکی، سعید بیات، داود بیات، اسماعیل بیات، نرگس بیات، علیرضا اسکندریون، محی الدین اسکندری، مهدی اسکندری، محمد حسین جباری، سلطانعلی رفیعی، احمد نصیری، توکل غنی لو، کاظم صلاحی مقدم، احد رضائی، فرهادی، خلیلی، محمدفضلی، علی چراغی، شهبازی، باب اله فتحی، مسعود الماسی، محمد واعظی، ، رحمت ا… بیگدلی، جلال بیگدلی، ایوب بیگدلی، احمد مدادی، یوسف ناصری، سعید فقیهی، عبدالمطلب طاهری، سعید مالکی، اصغر بازرگانی، ادریس سالاری، گلشید کریمیان، الهام اسرافیلی، الهه اسرافیلی، سمیه میناخانی، رسول حکیمی پور، مجید خلفی، خلیل ببری، علی جباری، رضا ارجینی، وحید بلوری، زینب نوری عصری، محمد صادق رسولی، علیرضا وفا، منصور وفا، سید حمید صدیقیان، امیرحسین علوی، محمدرضا فتحی، حسن زنگنه، باقر فتحعلی بیگی، رضا کریمی، صفیه قره باغی، مهدی جلیل خانی، رضا سلطانی، زینب ضیایی، هوشنگ جعفری، احمد صادقی، منا راستگو، حمید نوری، حسین نجاری، خسرو قاسمی نیا، فاطمه سیاحتی، مرتضی مظفری، مرتضی صنایعی، عادل صمدی، ناصر محمدی، رئوف طاهری و…
البته هنوز هم امیدواریم با شفاف شدن قضایای پس از انتخابات و به ویژه روشن شدن صفوف دوست از دشمن آنها مسیر خود را از این گروه، حدا سازند. انشاءالله

منبع : yon.ir/pYpy

واسطه برای رهایی متهمان ترور
پرونده انفجار نخست وزیری توسط گروهی به مسئولیت بهزاد نبوی خارج از روال قانونی و قضایی تحت بررسی قرار گرفت؛ با حساسیت قوه قضائیه و انحلال‌این کمیته، در اولین مراحل تحقیق گروه، نبوی مورد سوءظن بازپرس ویژه قرار می‌گیرد و به دستور وی، این گروه منحل و بعضی از اعضای آن بازداشت می شوند .
اما بهزاد نبوی با برخورداری از اهرم‌های فشار گوناگون توانست مانع از رسیدگی کامل به پرونده گردد. این اقدامات اما مورد انتقاد برخی مسئولین وقت شورای عالی قضایی قرار می‌گیرد که خواستار ادامه تحقیقات و تعیین تکلیف پرونده‌ها در دادگاه شده بودند. اما سرانجام پرونده که بارها با فشارهایی مواجه شده بود بود، متوقف گردید.
در این میان ۶۱ تن از وزرا، نمایندگان و مسئولین توماری به دفاع از متهمین امضا می‌ کنند  و به محضر امام خمینی ارسال می‌ کنند و همزمان ۶۲ نماینده مجلس نیز به قوه قضائیه تذکر داده و خواستار پیگیری جدی پرونده نخست وزیری می‌شوند.
آنچه مسلم است یکی از دلایل دستور امام برای مسکوت ماندن و یا مختومه شدن این پرونده نامه ۶۰ مسئول به‌ایشان و شهادت بر بیگناهی متهمین بوده است. در متن‌این نامه که با امضای سید محمد خاتمی‌وزیر وقت ارشاد آغاز و با امضای عبدالکریم سروش خاتمه می‌یابد، پس از مقدماتی آمده است « تا به امروز بیش از چند ماه است که جمعی از برادران مخلص و متعهد به اسلام و جمهوری اسلامی‌و از جمله یاران شهید رجایی که هر یک از ما یک و یا چند نفر از آنان را می‌شناسیم، به اتهاماتی یکسر بی اساس و واهی و دردآور و زبانمال لال آنهم به خونخواهی آن شهید بزرگوار به بند کشیده شده‌اند […] تا به امروز بنا به حرمت و حفظ شئونات قوه محترم قضائیه کلامی‌ابراز نکردیم ولی هنگامی‌که مسئله از حد خواص ناگهان به صفحه اول روزنامه داخل کشور کشیده می‌شود و به دنبال آن دستاویز و خوراک برای رادیوهای بیگانه فراهم می‌کند، ناچار از بازگو کردن‌این درد شدیم و تقاضای امعان نظر عاجل داریم […]»
جملات امضا کنندگان نامه نیز،‌اینک پس از فرو افتادن نقاب نفاق از چهره برخی از متهمین، بسیار پند آموز است. اسدالله بیات، خواستار فیصله پرونده در اسرع وقت می‌شود و در ذیل نامه به امام می‌نویسد: «با توجه به شناختی که از اکثریت‌این برادران از نزدیک دارم و تعهدی که به اسلام و امام و انقلاب اسلامی‌دارند، مناسب است قوه قضائیه سریع و قاطع مسئله را فیصله داده و افراد خدوم و صادق را مورد تشویق قرار داده تا مردم از خدمات آنها بهره‌مند گردند».

رک مرد خاکستری اصلاحات را بشناسید ، با تمام ریزه کاری ها، مرکز اسناد انقلاب اسلامی ،۱شهریور۱۳۸۹

********************

زندان به دلیل اختلاس
حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دبیر سیاسی هفته نامه “پرتوسخن” می گوید : بیات زنجانی زمانی در تهران امام جماعت مسجد جامع نارمک بود، وی در آن جا دست به اختلاس زد و هیات امنای مسجد به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کردند .
بیات زنجانی سرانجام با این اتهام دستگیر و محاکمه شد، چند ماه زندانی بود و بعد با عفو رهبر معظم انقلاب بقیه زندان او بخشیده شد.

رک ماجرای کلاه برداری اسدالله بیات زنجانی!، عماریون به نقل از ندای انقلاب، ۲۰فروردین ۱۳۹۰
************

اسدالله بیات میزبان میرحسین موسوی و کروبی
اسدالله بیات میزبان میرحسین موسوی و کروبی

نقش فعال در فتنه ۸۸
بیات زنجانی در فتنه ۸۸نقش فعالی ایفا کرد . وی در حالی اردیبهشت ماه ۸۸ و در دیدار با اعضای ستاد  ۸۸قم دموکراسی را تمکین به رای اکثریت مردم می داند که بعد از انتخابات و با رمز آشوب تقلب در انتخابات رای اکثریت مردم را به سویی نهاده و از اغتشاشگران حمایت کرد .
وی طی دیدار با اعضای ستاد ۸۸قم می گوید «ما چه بخواهیم چه نخواهیم با مفاهیمی سروکار داریم که تعریفش در جای دیگر و یا معرفش دیگران هستند؛ در واقع می توان گفت: یا تعریفی که شما از دموکراسی دارید را،  آنها ندارند و یا درست متضادش را دارند. اگر آنها از دموکراسی می گویند، آن چیزی را می گویند که فقط به آن ها رای دهد . می گویند اگر من انتخاب شدم جمهوری است٬ اگر من انتخاب شدم اسلامی است. اگر من انتخاب شدم دقیقا جمهوری اسلامی است وانقلاب اسلامی قدرت یافته است.اما اگرکسی دیگر شد، حالا از من قوی تر و بهتر وکاردان تر٬نه ٬چون من نیستم دقیقا اسلام و جمهوری اسلامی ضعیف شده است.اگر ما دموکراسی را به عنوان یک کلمه ی سیاسی و با تعریف کارشناسان سیاسی بدانیم،  بایدآن تعریف علمی را مبنا قرار بدهیم نه آن تعریف سلیقه ای را که مثلا بنده می گویم.» رک دیدار اعضای ستاد ۸۸ قم با آیت الله بیات زنجانی  ،سایت رسمی بیات زنجانی، ۰۲/۰۱/۱۳۸۸
عملکرد بیات زنجانی بعد از انتخابات به خوبی نشان داد که وی نیز همانند کسانی که آنان را در جملات فوق نکوهش کرده است رای مردم را در صورتی که موید او و جریان سیاسی مورد تائیدش نباشد قبول نداشته و تضعیف کننده اسلام و جمهوری اسلامی میداند .
************

القای شبهه تقلب در انتخابات
بیات زنجانی نیز از جمله کسانی است که پیش از انتخابات بر طبل احتمال تقلب در انتخابات کوبید. وی در دیدار با اعضای ستاد کروبی می گوید «شرایط کشور به دلایل مختلف از دوم خرداد سال ۷۶ سخت تر و حساس تر است چراکه برای مثال آن موقع در راس بدنه اجرائی کشور، شخص آقای هاشمی برای حفظ آراء مردم به عنوان سوپاپ اطمینان عمل می کردند . یا صدا و سیمای امروز با صدا و سیمای آن موقع خیلی متفاوت است و اگر ذره هائی از انصاف را در آن روزها می توانستید در صدا و سیما ببینید، اکنون عکس آن یعنی تخریب های برنامه ریزی شده را در اعمال این رسانه، کاملاً می توانید مشاهده کنید. از طرفی رقبای شما به معنای کامل متمکن و مجهزند و تمام امکانات مالی کشور در اختیار آنهاست»

اسدالله بیات یکی از حامیان فتنه 88
اسدالله بیات یکی از حامیان فتنه ۸۸

رک بیانات مهم در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی آقای کروبی در قم ، سایت رسمی بیات زنجانی ، ۱۶/۰۲/۱۳۸۸
وی در این دوران و در سخنان خود همانند دیگر دوستان اصلاح طلب خود از هیچ توهینی به دولت وقت و رئیس جمهور خود داری نمی کند « در دوران همه روسای جمهوری قبلی نگاه مدیریت به مردم نگاه ابزار نبود ولی امروز چه؟فقط مردم به این درد می خورند که دنبال ماشین فلان مسوول بدوند ولی وقتی حرفی بزنند می شوند ضد همه چیز؟»
وی حتی در جریان مناظرات انتخاباتی از شواری نگهبان خواست صلاحیت دکتر محمود احمدی نژاد را رد کند «اینجانب طلبه ای هستم که جدای از مناصب قضایی و اداری، سه دورۀ قانونگذاری عالی کشور را تجربه کرده‌ام و مبانی قانونی نظام اسلامی و ولایت فقیه را به خوبی می‌شناسم. بر این اساس اقدام شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی برای تجدید نظر در صلاحیت تأیید شدۀ یکی از نامزدها که مرتکب تهمت‌های مکرّر بدون طرح نزد مرجع قضایی شده است را ضرورتی شرعی و قانونی می‌دانم؛ ضمن آنکه در صورت عدم اقدام این شورا، دخالت ولیّ فقیه برای صیانت از جایگاه جمهوری اسلامی ایران و نهادهای قانونی و مشروع آن ضروری به نظر می‌رسد.» رک بیانیۀ آیت الله بیات زنجانی در مورد تجدید نظر شورای نگهبان در صلاحیت افراد تأیید شده،۱۳۸۸/۰۳/۱۹
قبل از آنکه انتخابات ریاست جمهوری به پایان برسد ، میرحسین موسوی اعلام پیروزی می کند ، آشوبگران به خیابان ها میریزند و نیروی انتظامی برای حفظ امنیت شهروندان مجبور به واکنش می شود .
میر حسین موسوی ۲۵خرداد ۸۸طی نامه ای خطاب به بیات زنجانی می نویسد «به حسب وظیفه صیانت از آرای مردمی که اینک دچار چنین زیان عظیمی شده‌ا‌ند عرض حالی تقدیم و یادآور می‌شوم که شاید تذکر به جای شما به مسوولان مفید واقع شود».
بیات زنجانی نیز در پاسخ به نامه موسوی از نامزدهای ناکام می خواهد ساکت ننشسته و در مقابل حکومت بایستند: «اگر چه به عنوان شخصی که سالهای متمادی به امور اجرایی و تقنینی اهتمام داشته‌ام می‌دانم که گاه تخلّفاتی اندک، از ناحیۀ مجریان جزئی امور رخ می‌دهد، اما این بی‌اعتنایی اخیر و بی‌حرمتی کلان به آراء ملّت بی‌سابقه است… سالهاست که امام عزیز و همینطور سلوک و منش انقلابی او از میان ما رخت بربسته است ولی ظاهراً برخی، مدارا، مردم‌داری و وظیفه‌شناسی و هدایتهای انقلابی‌اش را در پی خودش به خاک سپرده‌اند»
وی در این نامه هشدار می دهد که عده ای به دنبال تبدیل نظام جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی بوده و می خواهند اندیشه خمینی ستیزی خود را در جامعه رواج دهند !
بیات زنجانی از میرحسین موسوی و دو نامزد شکست خورده دیگر می خواهد «اکنون زمانی است که باید در برابر قانون ستیزی و خودخواهی ایستاد و نگذاشت که بی حرمتی به قانون و خواست اکثریّت در این کشور رواج پیدا کند.» رک پاسخ بیات زنجانی به نامه میرحسین موسوی ،۸۸/۰۳/۲۵،سایت رسمی بیات زنجانی
با دستگیری تعدادی از عناصر میدانی کودتای مخملی بیات زنجانی در حمایت از آنان وارد شده و به دفاع از این عده می پردازد .
وی در باره بهزاد نبوی می گوید«عده ای انسان مومن و وفادار به امام(ره)و انقلاب را همین اواخر بازداشت کرده اند که اگر بنده پیرامون بعضی از آنان بگویم که می دانم اهل نماز شب و تهجد هستند و یقیناً بیش از برخی آقایان مدعیِ شناخت و معرفت، هم ولایت فقیه را می شناسند و هم بدان اعتقاد دارند حرف بی ربطی نزده ام. مثلاً آقای بهزاد نبوی که امروز در بازداشت است از مدیران معتقد و مدبّر دوران امام است که بنده او را خوب می شناسم و با او کار کرده ام.» رک بیانات در دیدار با

اسدالله بیات یکی از حامیان فتنه 88
اسدالله بیات یکی از حامیان فتنه ۸۸

فعالان سیاسی استان زنجان ، ۱۳/۰۴/۱۳۸۸، سایت رسمی آیت الله بیات زنجانی
بیات زنجانی در پاسخ به نامه دختر سعید حجاریان نیز زبان به مدح وی می گشاید و می نویسد «تلاش ما برای استقرار ارزشهای کتاب خدا و نهج البلاغۀ مظلوم امیرالمؤمنین هنوز به پایان نرسیده است و پدر بزرگوارت هم یکی از سالکان مخلص همین راه است که جانش را هم بر سر همین سلوک گذاشته است» رک متن نامه زینب حجاریان به آیت الله بیات زنجانی و پاسخ وی به این نامه ، سایت رسمی آیت الله بیات زنجانی ، ۱۴/۰۴/۱۳۸۸
وی در مصاحبه با خبرگزاری کار ایران کروبی و هاشمی را از روحانیونی می داند که سند افتخار روحانیت هستند« بعد از رحلت امام(ره) عده‌ای انگشت شمار از روحانیون سند افتخار روحانیت هستند، آیت الله هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام و المسلمین کروبی از جمله این روحانیون هستند و ما مانند این روحانیون معظم کم داریم.»
بیات زنجانی در این مصاحبه نظام اسلامی را به تقلب متهم کرده و می گوید«من معتقدم ”تقلب“ مشروعیت را درست نمی‌کند و قدرت مشروعیت‌آور نیست. مشرعیت باید با اعتماد مردم بدست بیاید و با توصیه و استخلاف مشروعیت به وجود نمی‌آید.» رک متن کامل گفتگوی آیت الله بیات زنجانی با خبرگزاری کار ایران(ایلنا) ، ۰۲/۰۵/۱۳۸۸
وی از این که تعدادی از مراجع تقلید و نیز علما با تبریک به رئیس جمهور منتخب دولت دهم را برآمده از آرای واقعی ملت دانسته اند شدیدا نگران و عصبانی است از این رو تلاش دارد این که مراجع به رئیس جمهور منتخب تبریک گفته اند را مورد انکار قرار دهد «امروز بحمد الله حوزه و کیان مرجعیت، در برابر خدا و مردم سرافکنده نیستند و بزرگان حوزه چه تصریحاً و چه تلویحاً جریانات اخیر را در مواضع مختلف مورد نقد قرار داده‌اند و حتی اگر در مقاطعی پیامی و یا حتی تبریکی صادر شده، برای حضور مردم بوده و چیزی فراتر از این نبوده است» رک دیدار اعضای دفتر تحکیم وحدت با آیت الله بیات زنجانی ، ۱۳۸۸/۰۶/۱۶
در حالی که عده ای از اصحاب فتنه در روز ۱۶آذر سال۱۳۸۸ [روز دانشجو] به ساحت مقدس بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی اهانت کرده و تصویر آن حضرت را به آتش کشیدند بیات زنجانی بعد از گذشت ۶روز از انتشار خبر این توهین با انتشار پیامی به جای محکوم کردن عناصر اصلی این اهانت شرم آور به توجیه آن دست زده و صدا و سیمای جمهوری اسلامی را که این اهانت را به اطلاع عموم رسانده بود مستحق محکومیت شدیدتر از عاملان اهانت دانست !
«هتک حرمت امام راحل عظیم الشأن و بنیانگذار جمهوری اسلامی در هر جا و به هر نحو که صورت گرفته باشد، محکوم است؛ اما و صد اما حرکت مشکوک صدا و سیمای رسمی کشور در پرو بال دادن و نحوه خبر دهی و اعلان این موضوع که موجب جریحه‌دار کردن احساسات پاک و انقلابی مردم گشته، شایستۀ محکومیت بیشتری است.» رک بیانیه آیت الله بیات در محکومیت هتک حرمت امام خمینی،۱۳۸۸/۰۹/۲۲
حمایت بیات زنجانی از فتنه گران به سخنرانی و ارسال پیام های کتبی و شفاهی محدود نشده و وی به دفعات مجرمان امنیتی و خانواده آن ها را به حضور پذیرفته و آنان را به ادامه جرایم و حرکت در مسیر اشتباه ترغیب کرد.
دیدار با اعضای جبهه مشارکت شاخه قم  رک دیدار با اعضای جبهه مشارکت ایران اسلامی شاخه قم ،۱۳۸۸/۰۹/۱۶ ، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی  رک دیدار با اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ،۱۳۸۸/۱۲/۱۷،گفتگوی تلفنی با تاجزاده و مومنی دو تن از متهمان حوادث بعد از انتخابات رک گفتگوی تلفنی با تاجزاده و مومنی ،۱۳۸۸/۱۲/۲۰ و نیز دیدارهای متوالی با خانواده های زندانیان حوادث بعد از انتخابات از جمله این اقدامات است .
وی در دیدار با خانواده زندانیان حوادث بعد از انتخابات محکومیت در نظام جمهوری اسلامی را افتخار دانسته و می گوید «به زندان رفتن نیروهائی همچون این برادران و خواهران، سند حقانیت آنها است و این عزیزان چوب صداقت و دلسوزی خود را می خورند.» رک دیدار با جمعی از اعضای خانواده زندانیان بعد از انتخابات ،۱۳۹۰/۰۱/۱۴
وی در این دیدار در اظهاراتی عجیب، متهمین کودتای مخملی را به امام موسی کاظم(ع) و یوسف پیامبر(ع) تشبیه می کند .
بیات زنجانی در حالی زندانیان انتخاباتی را پاک و خالص نامیده است که اغلب آنها به خاطر القای “دروغ تقلب” در انتخابات و فراهم کردن بستر کشته و زخمی شدن صدها تن از شهروندان بیگناه، بازداشت شده اند؛ موضوعی که بخش های از آن در اعترافات خود آنان هم بیان شده است.
وی در ادامه بازداشت شدگان را که بسیاری از آنان عضو گروهک های تروریستی منافقین و انجمن پادشاهی و نیز بهایی و عامل بیگانگان بوده اند را، ابرار امت نامید و عمل آنها را ناشی از قیام به اصلاح امور، نهی از منکر و تلاش آنها برای بهسازی وضعیت جامعه دانسته است!
بیات زنجانی بدون اشاره هتک حرمت مقدسات از جمله اهانت به عاشورای حسینی توسط برخی از بازداشت شدگان، خطاب به خانواده های آنان گفت: زمانیکه مشکلات اینچنینی را درک می کنید، به یاد زندانی شدن امام موسی بن جعفر(ع) بیافتید! آیا امام(ع) جرمی مرتکب شده بود؟ باید به یاد زندانی شدن یوسف پیامبر(ع) بیافتید! آیا آن حضرت جرمی به جز صداقت و پاکی داشت؟ به یاد زندانی شدن بزرگانی بیافتید که در طول تاریخ امثال آنها کم نیستند. رک بیات زنجانی، زندانیان انتخاباتی را به معصومین تشبیه کرد!، شبکه ایران ،۱۵فروردین۱۳۸۹
سخنان بیات زنجانی در حالی است که محکومیت در نظام جمهوری اسلامی و ارتکاب جرم در این نظام چون لکه ننگی است که بر پیشانی فتنه گران تا قیامت باقی خواهد ماند و بی شک خیانت به نظام اسلامی و همدست شدن با دشمنان خونی نائب امام زمان جرم کوچکی نیست که بشود از آن به عنوان سند حقانیت نام برد .
در جریان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری بیات زنجانی فعالیت گسترده خود را دوباره همانند سال ۸۸ آغاز کرد و در این روند پس از انصراف عارف از گردونه رقابت ها که به نفع روحانی تمام شد با عارف تماس گرفته و از او تقدیر کرد وی همچنین پس از پیروزی حسن روحانی در پیامی خطاب به وی تاکید کرد : « از درگاه ربوبی خاضعانه مسئلت دارم که دولت آینده را توفیق و یاری دهد تا در راستای دغدغه های ارزشمند حضرتعالی، حافظ استقلال حوزه و به ویژه نهاد مرجعیت از روزمره‌گی قدرت و سیاست باشد؛ عالمان، اندیشمندان و فرهیختگان را قدر بداند و در صدر بنشاند؛ در برخورد با دگراندیشان فکری و عقیدتی مطابق با موازین عالیۀ دین خدا و قوانین اساسی و موضوعۀ کشور رفتار کند؛ تمام اجزای حاکمیت را از خودکامگی پرهیز دهد؛ آحاد مردم را حقیقتاً ولی نعمت خود بداند و اعتماد لطمۀ خوردۀ آنان را جبران کند؛ حقوق اولیۀ آنان را قولاً و عملاً به رسمیت بشناسد؛ از فقر معیشتی و کفر همه‌گیر ناشی از آن بترسد و آن را تدارک کند؛ از سانسور و تحمیق فکری و ذهنی مردم جداً بپرهیزد؛ خطیبان، ادیبان، اندیشمندان و آحاد متخصصان را به اضطرار سیاست دچار نکند؛ دانشگاهها را محیط امن فکری و علمی بداند و از ایراد خدشه به ارکان آن جلوگیری کند؛ جمهوریت و اسلامیت این نظام را به پای یکدیگر ذبح نکند و نهایتاً فرصتی را که این ملت گرانقدر در اختیارش گذاشته‌اند، نسوزاند و به بهترین وجه از آن بهره بگیرد.»
بیات زنجانی که رای تاریخی ملت به احمدی نژاد در سال ۸۸ را به رسمیت نپذیرفته و علیه آن دعوت به قیام کرده بود این بار بر ملت منت نهاد و رای آنان را رسمیت بخشید ولی نگاهی به پرونده بیات زنجانی که به بخشی از آن در این نوشتار اشاره شد نشان می دهد که مسئولان دولت یازدهم نباید به چنین افرادی که تنها به دنبال منافع دنیوی خویش در رفت و آمدهای سیاسی هستند باج دهد.
نگرانی آن جایی بروز می کند که برخی مقامات دولت از جمله وزیر امور خارجه به صورت تلفنی با بیات زنجانی سخن می گویند و با این حرکت مواضع گذشته و حال او را به رسمیت می شناسند. در عین حال گروهی نیز در رفت و آمد مسئولان کشور به قم تلاش می کنند این مسئولان را به حضور بیات زنجانی به عنوان یک مرجع !! برده و با این اقدام به وی مشروعیتی دوباره بخشند …
از این رو است که ضروری می نماید دولت کنونی که شعار اعتدال را سرلوحه شعارهای خود قرار داده است از نزدیکی به افراط گرایان برحذر باشد …افراط گرایانی که نه به فکر دین مردمند و نه دنیایشان …

منبع : yon.ir/57WI

فتوای عجیب اسدالله بیات زنجانی ، آب بخورید در حدی که تشنگی برطرف شود ، روزه باطل نمی شود!

اسدالله بیات زنجانی، نماینده سابق مجلس که اکنون برخی او را «مرجع تقلید» می‌نامند، فتوایی نامتعارف درباره روزه صادر کرده است.

در سایت بیات زنجانی آمده است: «با استناد به موثقه عمار و روایت مفضل ابن عمر از امام صادق که در باب ١۶ وسائل الشیعه از ابواب «من یصح منه الصوم» آمده است، کسانی که روزه می‌گیرند ولی تاب و تحمل تشنگی را ندارند، فقط به اندازه‌ای که جلوی تشنگی‌شان را بگیرد می‌توانند آب بنوشند و در این حالت روزه‌شان باطل نبوده و قضا هم ندارد.»

این سایت اضافه کرده که این فتوای بیات زنجانی «در رسالۀ عملیه به این شکل نبوده و این نظر فقهی جدید ایشان است.»

بیات زنجانی از روحانیان نزدیک به میرحسین موسوی و مهدی کروبی است.

هنوز حوزه علمیه قم یا مرجع تقلید دیگری به این فتوای بیات زنجانی واکنش نشان نداده است.

ماجرای کلاه برداری اسدالله بیات زنجانی!

اسدالله بیات در دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی
اسدالله بیات در دیدار اکبر هاشمی رفسنجانی

به گزارش ندای انقلاب حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و دبیر سیاسی هفته نامه “پرتوسخن” با اشاره به اقدام آقای بیات زنجانی در اعلام مرجعیت خود، می گوید: ایشان فکر می‌کند اگر یک نفر از این عده اندک صاحب رساله شد این جریان مقبول حوزه خواهد افتاد تعدادی از طلاب به آن ها گرایش پیدا خواهند کرد. مرجعیت آقای بیات در هیچ جایگاه حوزوی تایید نشده است. وی قبلا که در تهران امام جماعت مسجد جامع نارمک بود، در آن جا دست به اختلاس زد و هیات امنای مسجد به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده بودند،سرانجام دستگیر و محاکمه شد. چند ماه زندانی بود و بعد با عفو مقام معظم رهبری(حفظه الله) بقیه زندان او بخشیده شد. مدتی پس از این ماجرا، به حوزه آمد و تدریس درس‌های دوره سطح را با اندکی شاگرد آغاز کرد که اغلب به دلیل قِلّت آنها، درس تعطیل میشد و همچنین در جریان وانفسای دوم خرداد برای خود رساله‌ای نوشت و بیتی با عنوان «بیت آیت‌‌العظمی بیات»! تشکیل داد.
به دلیل عدم پرداخت وجوهات و توجه و مقبولیت از سوی ملت متدین و آگاه، ایشان برای گذران امور جاریه خویش و نیز پرداخت هزینه هایی برای چاپ رساله ای که به رایگان در میان مردم جهت تبلیغ وی پخش شد، دست به دامان شخصی شد که اکنون از سران فتنه به شمار می آید. واضح و مبرهن است که ارادت ایشان به جریان فتنه و طرفداری از آن برای چیست؟!

بازداشت ۲ فرزند اسدالله بیات زنجانی

خبر دستگیری فرزندان این روحانی حامی جریان فتنه در حالی از سوی رادیو فردا و رسانه های معاند نظام اعلام شده است که تجمع غیر قانونی ۲۵ بهمن بدون مجوز قانونی وزارت کشور و با دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی به محلی برای فتنه انگیزی جنبش سبز و حامیان منافق و برانداز آنها تبدیل شده بود…

بولتن نیوز : در ادامه حضور فرزندان برخی چهره های سیاسی کشور در تجمعات غیر قانونی دو فرزند آیت الله بیات زنجانی روحانی حامی جنبش فتنه سبز در اغتشاشات روز ۲۵ بهمن در حوالی مترو صادقیه بازداشت شدند.

خبر دستگیری محمد مصطفی بیات زنجانی و سوسن بیات زنجانی در حالی از سوی رادیو فردا و رسانه های معاند نظام اعلام شده است که تجمع غیر قانونی ۲۵ بهمن بدون مجوز قانونی وزارت کشور و با دعوت میرحسین موسوی و مهدی کروبی به محلی برای فتنه انگیزی جنبش سبز و حامیان منافق و برانداز آنها تبدیل شده بود و حضور فرزندان چهره های سیاسی و دینی این کشور به معنی حمایت تلویحی این افراد از این اقدامات خرابکارانه و ضد نظام است.

محمد مصطفی بیات زنجانی، لیسانس هنر و خواهرش دانشجوی فوق لیسانس معماری، دانشگاه اصفهان هستند که تنها به دلیل شرکت در راهپیمایی روز دوشنبه از منزلشان در قم به تهران عزیمت کرده بودند و روز  دوشنبه همراه با شماری دیگر از فتنه گران در متروی صادقیه تهران بازداشت و روانه زندان اوین شدند .

این گزارش می افزاید اسدالله بیات زنجانی عضو شورای بازنگری قانون اساسی ، نماینده و عضو هیئت رئیسه سه دوره اول مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس دور سوم این مجلس بوده است. وی همچنین سابقه عضویت در شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز و مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم را داشته‌است. وی به تازگی و قبل از حادثه ۲۵ بهمن دیداری با موسوی و کروبی داشته و حمایت خود را از آنان اعلام کرده است.

این روحانی فعال جنبش سبز از خرداد ماه سال گذشته حمایت همه جانبه خود را از اقدامات فتنه گرایانه جنبش سبز تحت عنوان معترض اعلام و در جلسات مجمع محققین و مدرسین بر حضور همه اعضا در فعالیت های این جنبش تاکید کرده است. وی همچنین در واکنش به خبر دستگیری فرزندانش تصریح کرده است که خون فرزندان من از بقیه رنگین تر نیست و به همین جهت برای آزادی آنان با کسی تماس نخواهم گرفت .

گفتنی است پیش از این نیز خبر دستگیری فرزند عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات و تنی چند از چهره های سیاسی اصلاح طلب و همچنین برخی حامیان خارجی آنان نظیر سرکنسول اسپانیا در ایران در اغتشاشات ۲۵ بهمن منتشر شده بود.

اسدالله بیات زنجانی: منتظری عقلش به سیاست نمی رسد…

نشریه «نسیم بیداری» وابسته به ارگان مطبوعاتی اصلاح طلبان در شماره جدید خود (شماره ۴۲/ آذر ۹۲)، پرونده ای را به زندگینامه مرحوم منتظری اختصاص داده که حاوی نکات قابل تأملی است.

در این پرونده بدون آنکه به اشتباهات آن مرحوم و تصمیمات نادرست وی مبنی بر حمایت از باند خائن و جنایتکار مهدی هاشمی اشاره ای شود، سراسر به مجیزگویی وی پرداخته شده است.

اما در یکی از مطالب این پرونده (که احتمالا از دست شان در رفته و یا شاید هم برای خالی نبودن عریضه منتشر کرده اند)، به سراغ اسدالله بادامچیان که کتابی با عنوان «خاطرات منتظری و نقد آن» دارد رفته است. بادامچیان در این مصاحبه شاید برای اولین بار از نقش اسدالله بیات زنجانی و تندروی های خودسرانه عبدالله نوری در مخالفت با منتظری پرده بر می دارد. اهمیت این ماجرا در آن است که این دو، در سال های اخیر از مدافعان سرسخت منتظری شده و حتی وی را مرجع تراز اسلام می دانند در حالی که زمانی نه چندان دور، خود به عنوان مهم ترین مخالفان وی نقش ایفا کرده و حتی کاتولیک تر از پاپ هم بودند!

در زیر بخش هایی از این مصاحبه تقدیم مخاطبان می شود:

*آن معممی که در کتاب گفته ام تا قبل از عزل، تابلوی دفتر نمایندگی آقای منتظری را نصب کرده بود، آقای اسدالله بیات (زنجانی) است. آن زمان در مساجد، دفتر نمایندگی قائم مقام رهبری نبود اما آقای بیات در مسجدش در نارمک تهران، تابلویی سر در مسجد زده بود با همین عنوان. مردم محل از آقای منتظری پرسیدند و او کبتی پاسخ داد که وی دفتر نمایندگی قائم مقام رهبری ندارد. آقای بیات اعتنایی نکرد. ولی همان شب که آقای منتظری از قائم مقامی عزل شد، ایشان تابلو دفتر را پایین آورده و در بین نماز مغرب و عشاء گفته بود که «ما از همان اول هم می دانستیم که این آشیخ عقلش به سیاست نمی رسد!» من پس از عزل وی که به دیدن آقای منتظری رفته بود این ماجرا را برایشان نقل کردم، خیلی ناراحت شدند و گفتند واقعا آشیخ اسدالله چنین حرفی زده؟ که من گفتم بله.

رادیو فردا و تلاش برای مرج تقلید کردن اسدالله بیات زنجانی

رادیو فردا برای تطهیر فریب خوردگان فتنه ۸۸ و نشان دادن ظلم نظام در مورد این قانون شکنان، به نقل قول مرجع تقلیدش اسدالله بیات زنجانی تمسک جسته و نوشت:

آیت الله‌ اسدالله بیات زنجانی از مراجع تقلید نزدیک به اصلاح طلبان در قم،‌ گفت که‌ اگر قانون اساسی ملاک عمل بود، میر حسین موسوی،‌ زهرا رهنورد و مهدی کروبی بدون دادگاه و محاکمه حبس نمی شدند“.

حتی اگر از تمام قانون گریزیها و ساختار شکنیهای فتنه گران بگذریم، این مرجع تقلید چگونه توانسته از حرمت شکنی روز عاشورا و توهین به عزای امام حسین علیه السلام بگذرد و با دشمنان اهل بیت و ایران همصدا شده و حصر این عوامل ظلم به ملت و دولت را غیر قانونی بداند؟
اسد الله بیات زنجانی صاحب بدعت مشهور “جایز بودن نوشیدن آب برای روزه دار” !!! کسی است که حجت الاسلام و المسلمین قاسم روانبخش، عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اقدام وی در اعلام مرجعیت خود، می گوید:

«مرجعیت آقای بیات در هیچ جایگاه حوزوی تایید نشده است. وی قبلا که در تهران امام جماعت مسجد جامع نارمک بود، در آن جا دست به اختلاس زد و هیات امنای مسجد به دادگاه ویژه روحانیت شکایت کرده بودند، سرانجام دستگیر و محاکمه شد. چند ماه زندانی بود و بعد با عفو مقام معظم رهبری (حفظه الله) بقیه زندان او بخشیده شد. مدتی پس از این ماجرا، به حوزه آمد و تدریس درس‌های دوره سطح را با اندکی شاگرد آغاز کرد که اغلب به دلیل قِلّت آنها، درس تعطیل می شد و همچنین در جریان وانفسای دوم خرداد برای خود رساله‌ای نوشت و بیتی با عنوان «بیت آیت‌‌ الله العظمی بیات»! تشکیل داد .به دلیل عدم پرداخت وجوهات و توجه و مقبولیت از سوی ملت متدین و آگاه، ایشان برای گذران امور جاریه خویش و نیز پرداخت هزینه هایی برای چاپ رساله ای که به رایگان در میان مردم جهت تبلیغ وی پخش شد، دست به دامان شخصی شد که اکنون از سران فتنه به شمار می آید. واضح و مبرهن است که ارادت ایشان به جریان فتنه و طرفداری از آن برای چیست؟

حمایت صریح بیات زنجانی از حسن روحانی : به آقای دکتر حسن روحانی رأی خواهم داد

او با بیان این که اگرچه در طول این چند سال گذشته هیچ یک از دولتمردان با بنده ارتباط نداشته، اما احساس تکلیف دارم که از این دولت حمایت کرده و برخی حقایق را در مورد آن بگویم، تصریح کرد: در شرایط فعلی، یک آرامش نسبی در کشور ایجاد شده و از این رو کسانی که به دنبال تغییر این دولت هستند، تنها هدف شان بازگشت به وضعیت دولت قبل است که در آن ایام همواره شاهد بی قانونی های فراوان بودیم.

موارد دیگر را نیز امتحان کنید

اصلاح‌طلبان بدنبال تکرار کدام تجربه‌ی «برجام» در منطقه هستند؟ +عکس

نفاق چیزی نیست که همیشه بتوان آنرا پنهان کرد. اگرچه در روزگار نهان بودن نفاق …

4 نظرات

  1. ممنون بابت مقاله خوبتون . متاسفانه این آیت الله خودخوانده در زنجان طرفدارانی دارد و خوشبختانه این طرفداران خیلی کم اند . مردم هم بهتر ایشون رو شناختند

  2. لعنت بر خائنان به ملت

  3. سلام لطفایک مقاله هم درباره این آخوند فتنه گررحمت ا… بیگدلی بنویسید و از خیانت هایش به مردم بگویید تا مردم زنجان بیشتر ایشون رو بشناسند

  4. سلام. بیات را در یک جلسه در مسجد خانم زنجان شناختم.ناگهان موجی مرا تکان داد. گویا این فرد از جمع انسانی عادی ما فرق داشت.و گفتار و رفتار و کردار نفوذی او کاملا آشکار بود.من هم سریع یک حصار دور خودم کشیدم. و با خودگفتم این نوع برخوردها در من هیچ اثری ندارد.تا خدا نخواهد.هیچ پذیرشی از من نخواهند دید.همه آنهایی که آنجا بودند.تعجب کردند. و من در پایان جلسه به جمع گفتم که من هیچ مطلب مثبت و
    تاثیرگذاری را ندیدم.این بوده که مرا به منزل ایشان جهت
    آشنایی بیشتر دعوت کردند .بنده بعدها رفتم و احساس خطر
    فوق العاده ای از ناحیه او برای انقلاب داشتم. و این احساس
    بعدها تبدیل به یقین شد.که داستان مفصلی دارد . والان هم آن موج را با تمام وجودم حس می کنم.که اصلا به عوالم انسانی مربوط نیست. انشاءالله در فرصتی مطالبی که این حس را تقویت میکنند.و این فرد را میتوانید کسی ببیند .که برای هدم اسلام نقشه ها دارد . بنام اسلام علیه اسلام!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *