ایرانپرونده ویژهجهانچند رسانه ایسیاسیفرهنگی و اجتماعیکلیپ و فیلمگزارشویژه

سید صادق شیرازی / از عملگی ملکه انگلیس تا ایجاد انحرافات خرافاتی در تشیع + عکس و فیلم

انگلیسی ها به تفرقه افکنی معروف هستند، و برای هموار کردن مسیر سلطه خود از این ابزار بهره می بردند. از همین رو برای گروهی که خود را شیعه معرفی نموده و در صدد تفرقه افکنی بین مسلمانان هستند، عبارت “تشیع انگلیسی” به کار برده شده است.

شاخصه اصلی این گروه تفرقه افکنی بین مسلمانان و برجسته سازی نقاط اختلاف مذاهب اسلامی است. مثلا ایامی که به ابتکار امام خمینی هفته وحدت نامیده شد، مورد مخالفت این گروه است و همان ایام را دهه برائت نامیده اند. از نظر این گروه جشن عمرکشان و سب و لعن بزرگان اهل سنت بسیار با اهمیت است و تلاش دارند، حتما به صورت علنی و جلب توجه کننده در این راستا اقدام کنند. مثل آنکه با لباس های غیر متعارف و یکپارچه قرمز، سوار بر الاغ به وسط شهر آمدند تا حتما کارشان انعکاس رسانه ای بیابد.

این گروه به دروغ خود را محب و سینه چاک اهل بیت (ع) و تشیع معرفی می کنند ، اما در زمانی که حرم های مطهر اهل بیت (ع) در عراق و سوریه مورد حمله و هجمه دشمنان اسلام قرار گرفت ، کوچکترین حرکتی در راستای دفاع از حریم اهل بیت (ع) از خود نشان ندادند و حتی یک نفر از طرفداران این جریان در صف مدافعان حرم قرار نگرفته اند.

از شاخصه های دیگر این جریان ، نشان دادن چهره ای افراطی و خونریز از شیعه هست . به عنوان مثال هنگامی که مراجع بزرگ شیعه تظاهر به قمه زنی در عزاداری های سید الشهدا (ع) را نهی کرده و برخی فتوای به حرمت آن داده اند . این دسته با تاکید بر مستحب بودن آن جلسات مفصل قمه زنی و لطمه زنی به راه انداخته و تصاویر دلخراش آن را از طریق شبکه های گسترده ماهواره ای خود پوشش می دهند. این گونه تصاویر موجب وهن تشیع شده و این پیام را به بیننده القا می کند که شیعیان عده ای بی رحم و خونریز و افراطی هستند که حتی به خود و فرزندانشان رحم نکرده و جراحت بر خود وارد می کنند.


همچنین سگ نامیدن خود و پارس کردن و قلاده بستن در بین عزاداری .این در حالی است که در معرفت شیعه این اعمال ناشایست و مذموم هستند و در کلام معصومین نیز به آن اشاره شده است .

به عنوان مثال امام صادق .ع٫ در بحارالانوار جلد ۱۵ و کتاب الاایمان صفحه ۱۵۰ آمده که ایشان فرمودند:«شیعه من کسی است که مانند سگ عوعو نمی کند و مانند کلاغ طمع نمیورزد.در احادیث دیگر دنیاپرستان و دشمنان اهل بیت مشتبه به حیوان و سگ شدند نه شیعیان علی بن ابی طالب.ع»

***سوال میکنند که فرقه شیرازی چه فرقه ای است و چه عقایدی دارد؟ چکیده افکار این فرقه، خلاصه کردن اسلام در ۴ چیز است:

۱) ثواب داشتن قمه زنی (نتیجه: معرفی مذهب شیعه بعنوان مذهب خشونت و خونریزی در شبکه های جهانی و ذهن غیرمسلمانان)

۲)عزاداری پی در پی و افراطی و دائمی ایام محسنیه و کاظمیه و.. (نتیجه: معرفی شیعه بعنوان مذهب عزا و ایجاد دلزدگی در جامعه)

۳) توهین و لعن مقدسات اهل سنت (برای شعله ور نگهداشتن جنگ شیعه و سنی و فتنه های مذهبی)

۴)مخالفت با جمهوری اسلامی و گروههای مقاومت ضداسرائیلی (لیدر این فرقه که یک “آیت الله شیرازی است.حتی یک جمله علیه جنایات اسرائیل ندارد. و جالب است بدانید در عربستانی که همه شیعیان خود را میکشد، فعالیت این فرقه آزاد است.

تاریخ نشان میدهد که ردپاهای اولیه نفوذ انگلیس در تشیع زمانی است که میرزای شیرازی به مقابله قراردادهای استعماری انگلستان پرداخت و علمای شیعه پس از آن در هر فرصتی بر ضد این قدرت استعمارگر فتوای جهاد و مقاومت می‌دادند. دولت انگلیس و سرویس اطلاعاتی این کشور میزبان برخی از مراجع شیعه شد و با بهره‌گیری از از محبوبیت آن‌ها در اروپا، بستر پرورش طلبه‌های جوان با گرایش‌های ضد نظام اسلامی و در مغایرت با روش غالب مراجع عظام شیعه در قم و نجف، فراهم کردند.

صادق شیرازی کیست؟

سید صادق حسینی شیرازی، مشهور به سید صادق شیرازی در ۲۰ ذی‌الحجه ۱۳۶۰ قمری (۱۸ دیماه۱۳۲۰ هجری شمسی) در عراق به دنیا آمد و به سبب شان و رسومات خانوادگی، در سن ۱۰ سالگی بدون داشتن بهره ی کافی از معالم دینی، ملبس به لباس روحانیت گردید و پس از وفات پدر مجتهد خود آیت الله سید مهدی حسینی شیرازی در ۲۸ شعبان ۱۳۸۰ هجری قمری (بهمن ماه ۱۳۳۹ هجری شمسی)، به سرعت خود را مجتهد خوانده و به همراه دیگر اعضای بیت پدر، برادر ارشد خود سید محمد را مرجع تقلید نامیدند.

با این همه تفکر و سیره ی موروثیت مرجعیت در بیت شیرازی، موجب گردید تا ایشان سید محمد سی و چند ساله را پس از وفات پدر به عنوان مرجع اعلم به مرجعیت رسانده و سید صادق و سید حسن و سید مجتبی نیز در کنار ایشان، به عنوان مجتهد معرفی و اصحاب استفتاء وی را تشکیل دهند؛ البته در این میان سید حسن شیرازی پس از چندی عازم شامات گردید و به فعالیت‌های خود توسعه داد و علاوه بر سوریه در لبنان و مصر نیز به فعالیت پرداخت و در این زمینه با امام موسی صدر نیز روابط حسنه‌ای برقرار نمود؛ روابطی که در نهایت به سبب تفکرات قشری و متعصبانه ی سید حسن پس از چندی به تیرگی انجامید و کار اختلاف وی با امام موسی صدر تا به جایی رسید که امام خمینی، پرداخت سهم امام به طلاب و شاگردان سید حسن شیرازی را حرام اعلام کرد و در مقابل سازمان امنیت رژیم پهلوی (ساواک) نیز برای قدرت‌گیری سید حسن تلاشهای بسیاری نمود؛ تلاشهایی که شهید چمران در جایی به آن اشاره و رسما اعلام می کند که طرفداران سید حسن با جنگ تبلیغاتی اعصاب ما را ناراحت می‌نمایند و شهدای ما را مسخره کرده، می‌گویند شهید نیستند.

سید صادق شیرازی را بهتر بشناسید (دانلود فیلم)

نامه شهید چمران درباره حسن شیرازی

مصطفی چمران هم ،در نامه‌ ای به امام موسی صدر می نویسد : «… ما به علت هدف مقدس استراتژی خود که دفاع از مقاومت فلسطین و آزاد کردن فلسطین است، با همه بدی‌ها که از چپ و مقاومت دیده‌ایم همچنان به آنها وفاداریم و از این بابت نیز ثمنی سنگین می‌پردازیم و مورد بغض و توبیخ عده زیادی از مردم عادی جنوب قرار می‌گیریم. در چنین محیط نامساعدی، سید حسن شیرازی به همکاری با «کامل اسعد» شروع به فعالیت کرده و شیخ‌های زیادی را با پول خریده و عده‌ای اوباش را نیز مسلح کرده و برای خود سازمانی به وجود آورده است و دولت لبنان نیز به شدت او را تقویت می‌کند تا امام را بکوبد و سید حسن را سماحه الامام سید حسن شیرازی می‌نامند(لقبی که فقط برای رئیس مجلس شیعی اعلی است) و در رادیو و تلوزیون گنده‌اش می کنند و نخست وزیر و دیگران او را می‌پذیرند تا درباره دفاع از شیعه و جنوب صحبت کند…» (خاطرات صادق طباطبایی، ص ۳۷۷)چمران در جایی دیگر نیز بر سید حسن شیرازی طعن می‌زند و می‌گوید: «… عده‌ای از مسلمانان قشری و متعصب را به دور خود جمع می‌کند و با جنگ تبلیغاتی اعصاب ما را ناراحت می‌نمایند و شهدای ما را مسخره کرده، می‌گویند شهید نیستند زیرا فتوایی برای قتال از مرجع -که لابد همان سید حسن شیرازی است- وجود ندارد…» (خاطرات صادق طباطبایی، ص ۳۷۸) ا

و از دیگر سو نیز سید مجتبی که در دوران پهلوی به ایران آمده بود نیز با پیروزی انقلاب اسلامی، به سرعت به دامان انگلیس رفته، مقیم لندن شد و در آنجا فعالیتهای به اصطلاح اسلامی و تبلیغی خود را پیگیری نموده و در این میان تنها سید صادق دوشادوش سید محمد در سال ۱۳۴۹ هجری شمسی به کویت عزیمت نموده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ هجری شمسی به قم آمده و کربلاییها را تحت لوای حزب شیرازیها و مرجعیت نوادگان میرزای شیرازی سازماندهی می کنند .

اعلام مرجعیت سید محمد شیرازی اگر چه در ابتدا با مخالفتهای شدید و موضع گیری وسیع علمای تراز اول آن دوران از جمله آیت الله سید ابوالقاسم خویی و مرحوم آیت الله سید محمود حسینی شاهرودی همراه و حتی مورد انکار استاد وی آقای شیخ یوسف حایری قرار گرفت، اما به مرور زمان و به سبب توانمندی ایشان بر ایجاد استحکام سازمانی قوی از کربلاییها، حول خود و متحزب نمودن جمعی از روحانیون که اگر چه وزنه علمی بالایی نداشتند و چندان مشهور و سرشناس نبودند، اما با انتشار اعلامیه‌ای به اعلمیت و جایزالتقلید بودن ایشان گواهی و با تلاش بسیار این اعلامیه را به سرعت در سراسر عراق و همچنین کویت پخش نموده؛ در نهایت همه ی این اقدامات موجب شد تا سید محمد بتواند بر اوضاع مسلط و مرجعیت خود را قوت بخشیده و سازمانی حزبی از کربلاییها را تحت مرجعیت خود، به گونه ای هماهنگ و یک‌نواخت سامان دهد که با حرکتی برنامه ریزی شده مرجعیت را به عنوان امری وراثتی در بیت شیرازی مبدل و تفکر وراثتی بودن مرجعیت برای نسل میرزای شیرازی را به عنوان تصوری غیر قابل انکار در ایشان نهادینه سازد.

مبدل سازی سید صادق به آیت الله العظمی در سال ۱۳۸۰ هجری شمسی، همراه با گسترش شدید فضای رسانه ای و تغییرات اساسی در روند اطلاع رسانی و ارتباطات در ایران و به طور کلی در سطح جهان بود؛ موضوعی که سبب شد تا روند فعالیت حزب کربلاییها حول بیت شیرازی، ماهیتی سایبری یافته و فعالیتهای فرقه ی شیرازی در حوزه های مختلف، بر بهره کشی حداکثری ایشان از ظرفیت فضای سایبر و حول استفاده ی حداکثری از قاب مدیا استوار گردد.

البته از آنجا که فرقه ی شیرازیها امام حسین علیه اسلام را ما یملک خود دانسته و امر مرجعیت را ودیعه ای الهی در خاندان خود می دانند، لذا حضور پر رنگ این فرقه در فضای سایبر نیز عموما با بِرند و عنوان امام حسین و مرجعیت همراه بوده و این همه در حالی است که فعالیتهای رسانه ای سید صادق را نمی توان منحصر در تمرکز ایشان بر موارد اختلافی میان شیعه و اهل سنت دانست و حضور فعال ایشان در تعارض با نظام اسلامی، به عنوان ام القری، به گونه ای ویژه قابل ملاحظه می باشد که مصداق آن را می توان در نقش این فرقه و شبکه های ایشان، طی وقایع فتنه ی ۱۳۸۸، به روشنی پیگیری نمود.

در مجموع فرقه شیرازیها امروزه تحت سرپرستی سید صادق، علاوه بر آنکه وهن شیعه، در منظر عموم انسانهای مسلمان و غیر مسلمان فراهم می سازد؛ مواضع وحدت بخش امام امت در بیداری اسلامی را نیز هدف هجوم خود قرار داده و با تزریق منابع نامعلوم و البته نامحدود مالی، اقدام به فحاشی و توهین به مقدسات اهل سنت نموده و با ترویج برخی شعائری که موجب تفرقه اساسی بین برادران سنی و شیعه می شود، همانند تشویق به برگزاری و نمایش رسانه ای هفته برائت در طول هفته وحدت و ترسیم و ترویج رسانه ای عید غدیر ثانی، بر موضع طرفداری احمقانه از شیعه برآمده و در عین حال با فحاشی نسبت به مقام معظم رهبری، بعد از تکفیری ها، تنها جریان مسلمانی محسوب می شوند که علیه سید حسن نصرالله در لبنان فعالیت می کنند.

شبکه های فعال فرقه شیرازی

روحانیون مورد حمایت انگلیس در این شبکه‌ها – متشکل از مراکز فرهنگی، حوزه‌های علمیه و شبکه‌های ماهواره‌ای – با ترویج افکار و اعتقادات افراطی از یکسو شیعیان را به لعن و برائت از اهل سنت دعوت و تشویق می‌کنند و از سوی دیگر مجاهدان شیعه در مبارزه با تروریست‌های تکفیری را با زشت‌ترین الفاظ خطاب می‌کنند تا از این منظر نیز تشیع انگلیسی گزندی را متوجه تروریست‌های مورد حمایت غرب و در صدر آن انگلیس نسازد.
سید صادق شیرازی شیعه انگلیسی
سید صادق شیرازی شیعه انگلیسی


شبکه فدک که یکی از شبکه های اصلی آنها محسوب میشود توسط یاسر الحبیب اداره می شود.راهبرد اصلی کسب درآمد و هزینه‌های این شبکه‌ها جمع‌کردن پول از خود مخاطبان و بینندگان این شبکه‌ها قرار داده و اعلام شده است و برای این منظور، دفاتر و حساب‌های بانکی در سراسر جهان راه‌اندازی شده‌اند. وی فارغ‌­التّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راه‌­اندازی «هیئت خدّام‌المهدی» در کویت می­‌گذشت که تندروی­‌هایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند.

سید صادق شیرازی شیعه انگلیسی
سید صادق شیرازی شیعه انگلیسی


یاسر الحبیب پس از آشنایی با سید محمد شیرازی (برادر بزرگتر سید صادق شیرازی) در سال ۱۹۹۶ یعنی زمانی که تنها ۱۷ سال داشت به قم سفر کرد و مدتی را به شاگردی سید محمدرضا شیرازی (فرزند سید محمد) گذراند.

این ارتباط استاد و شاگردی باعث شد که در مراسم گرامیداشت محمدرضا شیرازی که در حسینیه رسول اعظم لندن برگزار شد نیز یاسرالحبیب به عنوان سخنران مراسم از سوی بیت شیرازی برگزیده شود.

یاسرالحبیب بعد از مدتی به کویت بازگشته و در ۲۱ سالگی (سال ۲۰۰۰) فعالیت‌های مذهبی‌اش را با تاسیس هیئت «خدام المهدی» و انتشار مجله «المنبر» در کویت آغاز کرد تا آنکه در سال ۲۰۰۳ و در پی انتشار سخنانی بر ضد عایشه، همسر پیامبر(ص) توسط دولت کویت بازداشت شد.

اگر چه یاسرالحبیب تحت فشار سلفی‌های کویت مجموعاً به ۱۵ سال زندان محکوم شده بود اما دوران زندان او مدت زیادی طول نکشیده و تنها پس از گذشت سه ماه در سالروز ملی شدن کشور کویت نام وی در میان لیست کسانی که مشمول عفو شده‌اند قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

برخی اخبار منتشر شده در رسانه‌های خارجی از فشار پشت پرده مقامات انگلیسی برای محقق شدن این اتفاق خبر می‌دادند.یاسر الحبیب به محض خروج از زندان از کویت گریخته و مدتی را به صورت مخفی در عراق و ایران سپری کرد و بعد از مدتی سکوت خبری به یک باره در انگلستان مشاهده شد.

دولت انگلیس به محض ورود یاسرالحبیب برای وی پناهندگی و اجازه فعالیت‌های مذهبی صادر کرد. امری که باعث شد این گمانه برخی رسانه‌ها که او از سوی سیستم جاسوسی انگلستان اجیر شده است.

تقلید مضحک  یاسر الحبیب از حزب الله لبنان

ملکه انگلیس و سران این دولت با صرف هزینه‌های هنگفت و اعطای تسهیلات و امکانات رفاهی به طرفداران فرقه انحرافی شیرازی، به حمایت از این فرقه و رهبرش می‌پردازند.

آنها حسینیه ای تحت عنوان«رسول اکرم» در لندن احداث کرده که تشیع انگلیسی را ترویج می کنند.

علت دستگیری فرزند سید صادق شیرازی

کانال تلگرامی نامه‌های حوزوی نیز طی خبری چند روزه پیش اعلام کرد: «بنا به گفته برخی منابع خبری سیدحسین شیرازی، فرزند سیدصادق شیرازی امروز سه شنبه ۱۵ اسفند بازداشت شده است».

سجاد نیک آئین، نزدیک به بیت سید صادق شیرازی در صفحه فیسبوک خود فیلم مربوط به سخنرانی جنجالی فرزند شیرازی را منتشر کرده و نوشت “سخنرانی که آیت الله سید حسین شیرازی به خاطر آن دستگیر شد”.

وی که به همراه طرفدارانش دست به اقداماتی ضد نظام جمهوری اسلامی ایران زده است و با توهین به نظام ایران آن را شبیه جایگاه “فراعنه مصر” خوانده است.

وی همچنین دفاع مقدس مردم ایران در جنگ تحمیلی صدام را مورد اهانت و تمسخر قرار داده و زیر سوال می‌برد .

اظهارات رحیم پور ازغندی در مورد فرقه شیرازی

در همین رابطه، چندی پیش، حسن رحیم پور ازغندی در مورد این فرقه مطالبی را عنوان کرد که موجب واکنش فرقه شیرازی شد. وی گفت: این ولایتی های بی دین خود را محب اهل بیت (ع) دانسته و تنها تکلیف خود را قمه زدن، نعره زدن، روی میخ راه رفتن و رقصیدن به نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) می دانند.ولایتی های بی دین، از اسلام فقط نماز، روزه، زیارت و عزاداری را یاد گرفته اند و هر جا که اسم جانفدایی برای اهل بیت (ع) به میان می آید، خود را کنار کشیده و می گویند که « آقا، امام زمان (عج) خودشان اوضاع را روبراه خواهند کرد.»

وی بیان کرد: شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی هر جا که صحبت از شهادت و جهاد شده است، خود را کنار کشیده و تکلیفش را فقط به سر و سینه زدن و گریه کردن در عزاداریها می داند.سالی چند بار زیارت رفتن، سقف مذهب برای شیعه انگلیسی است و فقط اینکه وی را شیعه بنامند برایش کافی است، این شیعه های انگلیسی دلشان را خوش کرده اند که اسمشان را در لیست اهل بیت (ع) قرار می دهند. فرق بین هیات انقلابی و هیات ارتجاعی در همین است که چگونه خود را محب اهل بیت (ع) می پندارند، این تفاوت فرق بین دو تفکر است.

سید صادق شیرازی شیعه انگلیسی
سید صادق شیرازی شیعه انگلیسی

مقام معظم رهبری نیز در این مورد فرموده است:‌ امروز، هم در بین اهل سنّت، هم در بین شیعه، دستهایی در کار است برای اینکه اینها را از هم جدا کند؛ همه‌ی این دستها هم اگر جستجو کردید، میرسد به مراکز جاسوسی و اطّلاعاتی دشمنان اسلام؛ نه دشمنان ایران، نه دشمنان شیعه فقط؛ دشمنان اسلام. آن تشیّعی که ارتباط به ام‌آی‌شش انگلیس داشته باشد، آن تسنّنی که مزدور سی‌آی‌ای آمریکا باشد، نه آن شیعه است، نه آن سنّی است؛ هر دو ضدّ اسلامند.

ایشان می فرمایند: این را همه توجّه کنند؛ هم شیعه توجّه کند، هم سنّی توجّه کند؛ بازی دشمن را نخورند. آن تسنّنی که آمریکا از آن حمایت کند و آن تشیّعی که از مرکز لندن به دنیا صادر بشود، اینها مثل هم هستند؛ هر دوی آنها برادران شیطانند، هر دوی آنها عوامل آمریکا و غرب و استکبارند.

پاسخ کوبنده قرائتی به سید صادق شیرازی

 

روایت رهبر انقلاب از نفوذ انگلیسی‌ها در بیت یک مرجع تقلید

دیدار جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) با رهبر انقلاب

مقام معظم رهبری بارها بر بحث نفوذ تأکید کرده‌اند و این نفوذ را در حیطه‌های مختلف بیان کرده‌اند. ایشان در دیدار با بسیجیان در سال ۱۳۹۴ یکی از مصادیق نفوذ را نفوذ در بین روحانیت عنوان کرده و فرمودند:

«نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دم‌ودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهره‌ی آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در مجموعه‌ی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالی‌که او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کم‌اهمّیّت‌ترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگرچنانچه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می‌آید کاری میکند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم‌سازی. در همه‌ی دستگاه‌ها سابقه هم دارد؛ فقط هم دستگاه‌های سیاسی نیست، دستگاه‌های روحانی و دینی و مانند اینها هم همیشه وجود داشته.

مرحوم آقای آسیّد حسن تهامی که از علمای بزرگ کشور ما و ساکن بیرجند بود، رفته بود در بیرجند مانده بود؛ ملّای خیلی بزرگی بود، اگر در قم یا نجف میماند، حتماً مرجع تقلید میشد؛ مرد بسیار دانایی بود. ایشان خودش برای من نقل کرد؛ گفت آن‌وقتی که عراقی‌ها با انگلیس‌ها میجنگیدند -در [سال] ۱۹۱۸؛ قریب صد سال پیش- یکی از مراجع وقت، یک نوکری داشت که خیلی مرد خوبی بود، با طلبه‌ها گرم میگرفت، صحبت میکرد، با همه آشنا بود، با همه رفیق بود؛ اسمش را هم ایشان میگفت؛ من یادم نیست. گفت بعد که انگلیس‌ها غلبه پیدا کردند و عراق را تصرّف کردند و آخرین جا نجف بود که وارد نجف شدند، خبر رسید به طلبه‌ها که این نوکر فلان آقا، یک افسر انگلیسی است! گفت من باور نکردم؛ گفتم مگر میشود چنین چیزی؟ بعد میگفت در بازار حُوِیش -بازار معروفی است در نجف- داشتم میرفتم، دیدم هفت هشت ده نفر افسر انگلیسی و نظامی انگلیسی سوار اسب دارند می‌آیند -آن‌وقت با اسب رفت‌وآمد میکردند- یک افسری هم جلویشان است؛ خب، من کنار واایستادم که اینها بیایند رد شوند؛ وقتی رسیدند به من، دیدم آن افسری که جلو بود، از آن بالا گفت: آقای آسیّد حسن، حالت چطور است! نگاه کردم دیدم بله، همان آقایی است که نوکر فلان مرجع بود؛ سالها ما این را میدیدیم. گاهی نفوذ این‌جوری است؛ نفوذ شخصی است؛ وارد خانه‌ی کسی، وارد دستگاه کسی میشوند. در دستگاه‌های سیاسی هم الی‌ماشاءالله از این قبیل وجود داشته است؛ امروز هم ممکن است باشد؛ البتّه خطرناک است.» [۱]

۱-  http://farsi.khamenei.ir/memory-content?id=۳۱۶۰۷

توهین فرقه شیرازی به مدافعان حرم! (دانلود فیلم)

تعرض حامیان صادق شیرازی به سفارت ایران در لندن

عده‌ای با عنوان حمایت از بیت آیت الله سید صادق شیرازی و اعتراض به دستگیری سید حسین شیرازی فرزند وی، امروز – جمعه – در لندن متعرض سفارت ایران در این شهر شده و با بالا رفتن از دیوار سفارت پرچم های خود را به نمایش در آوردند.

این افراد که تصاویر آیت الله سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند،  وابسته به گروهی با عنوان هیات «خدام المهدی» هستند که در حومه لندن فعالیت دارند.

بر اساس این گزارش عده ای از این افراد نیز وارد فضای سفارت شدند.

شبکه ماهواره ای فدک که گفته می شود وابسته به یاسر حبیب (کویتی الاصل)  است و ارتباط خاص با هیات خدام المهدی دارد، پوشش پر رنگی به این ماجرا داده است.شبکه ماهواره ای فدک به دیدگاه های های اختلافی بین تشیع و اهل سنت تاکید و اصرار می ورزند و مواضع تندی علیه ایران دارند.

در توییت سفیر ایران در لندن از حضور پلیس در محل سفارت خبر داده اما اشاره ای به اقدام پلیس در ممانعت از تعرض این افراد نشده است.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن نیز در توییتی این خبر را تایید کرد:دقایقی پیش تعداد اندکی از طرفداران فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن تعرض کردند. تعداد اندکی از این افراد با شکستن پرچم، در حال شعار علیه مقامات کشور و لعن عایشه، ابوبکر، عمر و عثمان هستند. به هنگام ورود، آنها با چماق و قمه دیده شدند. پلیس در محل حاضر است.

فرقه شیرازی : ملکه انگلیس از سادات است !!!

روزنامه کیهان در گفت و شنود خود نوشت: گفت: چه حسابی است که دقیقا وقتی مردم انگلیس علیه حضور بن سلمان آدمکش جنایتکار به خیابان‌ها ریخته و شعار می‌دهند،۴ نفر از گروه شیعه انگلیسی وابسته به فرقه صادق شیرازی وارد سفارت ایران در لندن شده و علیه جمهوری اسلامی شعار می‌دهند؟!

گفتم:‌ای عوام؟! وقتی انگلیس می‌خواهد ۱۴ میلیارد دلار در سفر بن‌سلمان از آل‌سعود بدوشد باید سر مردم انگلیس را به ماجرای دیگری گرم کند!

گفت: چرا ایران و چرا فرقه انگلیسی صادق شیرازی؟!

گفتم: باید علیه ایران باشد تا دل آل‌سعود را به دست آورد! و از فرقه شیعه انگلیسی استفاده می‌کند که پادو‌های کاسه‌لیس انگلیس هستند. دولت انگلیس ۱۳ کانال تلویزیون ماهواره‌ای در اختیار این فرقه گذاشته است و «یاسر اسیر» یکی از اعضای اصلی شیعه انگلیسی یک شجره‌نامه جعل کرده و گفته بود ملکه انگلیس از سادات است! و …

گفت: دیگه چی؟!

گفتم: «اسکات مودل» عضو برجسته سیا در ماده ششم از یک طرح ۷ ماده‌ای که علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده و به کاخ سفید داده بود، آورده است برای مقابله با مذهب شیعه باید صادق شیرازی را تقویت کرد!

گفت: انگلیس و آمریکا با این جریان علیه ایران اسلامی قمپز در می‌کردند؟!

گفتم: یارو در یک عملیات انتحاری خودش را با کایت به یک ساختمان چهل و چند طبقه کوبید و ۲۰۱ نفر کشته و مجروح شدند! خودش کشته شد و ۲۰۰ نفر هم از خنده روده بُر شدند و در بیمارستان بستری هستند!

هدیه ملکه انگلیس به سید صادق شیرازی/ ارتباط روباه پیر و شیعه انگلیسی چیست؟

ملکه انگلیس و سران این دولت با صرف هزینه‌های هنگفت و اعطای تسهیلات و امکانات رفاهی به طرفداران فرقه انحرافی شیرازی، به حمایت از این فرقه و رهبرش می‌پردازند.

شیعه انگلیسی فرقه‌ای که رهبر انقلاب از آن به عنوان یک تهدید یاد کرده‌اند، مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده است. فرقه‌ای تندرو که به حمایت دولت انگلیس و سرویس اطلاعاتی این کشور جان گرفته‌ است. انگلیس قصد دارد تا به این وسیله فرصتی برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی بیابد.

آنها با وعده اعطای تسهیلات و امکاناتی مانند آپارتمان و دریافتی ماهیانه تلاش می‌کنند تا با سواستفاده از فقر و نیاز مالی برخی افراد ناآگاه آنها را جذب این فرقه کرده و بر تعداد طرفداران آن بیفزایند. رهبر افراطی فرقه شیرازی‌ها شخصی به‌ نام  سید صادق شیرازی است که همانطور که در ویدئوی زیر نشان داده می‌شود در مراسم قمه زنی خشونت‌آمیز و عجیب طرفداران این فرقه انحرافی افراطی حضور دارد.

گفته می‌شود این به اصطلاح آزادی کامل برای عزاداری و کمک‌های مالی قابل توجه به رهبر این فرقه و طرفدارانش از سوی شخص ملکه انگلیس و سران این کشور بوده است که بسی جای تأمل دارد و باعث ایجاد این سوال در ذهن می‌شود؛ چرا باید انگلیس چنین حمایتی از این فرقه انحرافی و رهبرش داشته باشد؟!

ویدئوی زیر بخشی از مستندی درباره فعالیتها و حضور طرفداران شیعه فرقه شیرازی در انگلیس است.

حمایت شبکه‌های وابسته به آل‌سعود از فرقه شیرازی(دانلود فیلم)

 

تحلیل رفتار فرقه شیرازی از زبان استاد آمریکایی

جریان شیرازی و اقدامات آنها در واکنش به دستگیری سید حسین شیرازی یکی از پربازدید ترین اخبار بوده که منجر به واکنش های متعددی شده است. شیرازی ها که یکی از خاندان های اصیل در عراق بوده اند و در کنار خاندان حکیم، خاندان خویی، خاندان خلخالی، خاندان صدر، خاندان کاشف الغطاء و … در عراق همواره منشا تاثیر و تاثرات بوده اند.

با ورود  سید محمد شیرازی به ایران، این جریان  و پس از اتفاقاتی به یکی از چالش های حاکمیت در حوزهای علمیه تبدیل شد. فتوای سید محمد شیرازی در خصوص جنگ و موضع گیری های  صورت گرفته تقابلات این جریان با نظام را روز به روزبیشتر نمود.

اما این روزها به نظر می رسد که با دستگیری سید حسین شیرازی و اقدامات این جریان در حوزه بین المللی این سطح از تقابلات به نقطه جوش خود نزدیک تر شده است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که  شبکه رسمی وابسته به بیت شیرازی در بحبوحه حوادث و اغتشاشات دی ماه اقدام به انتشار فایلی تصویری در خصوص اظهارات سید حسین شیرازی با محوریت تخریب اندیشه ولایت فقیه و دفاع مقدس نمود. دو موضوعی که هر دو به عنوان خط قرمز نظام مطرح بوده و در نهایت با دو بار احضار وی و استنکاف از حضور در دادسرای ویژه روحانیت، وی دستگیر شد و پس از تجمعات و اعتراضاتی در عراق، روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در مقابل چشمان پلیس انگلیس و در پخش زنده شبکه تلویزیونی فدک مورد تعرض قرار گرفت.

*******

 جدای از همه حواشی فوق بازخوانی مقاله جفری هالورسون (Jeffry Halverson) استادیار گروه فلسفه و مطالعات مذهبی در دانشگاه کارولینای جنوبی با عنوان ” یک ضد روایت برای حکومت ایران” برای تحلیل اتفاقات این روزها کافی است.

جفری هالرسون با انتشار این مقاله در سایت مرکز مطالعات استراتژیک دانشگاه آریزونا معتقد است که راهکارهای سخت و نظامی برای براندازی جمهوری اسلامی ایران چندان کارایی نداشته و موضوع براندازی نرم را همچون سایر استراتژیست های امنیتی به عنوان بهترین راهبرد پیشنهاد می دهد.

وی در این خصوص عنوان می کند که برای موفقیت در برابر حکومت ایران باید روایت کربلا را برای نظام ایران به یک ضد روایت تبدیل کنیم. بدین صورت که “تمامی امکانات خویش را برای یزدی معرفی کردن حکومت ایران مورد استفاده قرار دهیم.”

وی معتقد است باید روایت کربلا را به صورت واژگونه و با محوریت شیرازی ها و حکومت جمهوری اسلامی به مورد بهره برداری قرار دهیم. وی می نویسد:

یک ضد روایت مؤثر باید سه چیز را دارا باشد.

اول) ادعاهای داستان اولیه و اصلی را توسط واژگون جلوه دادن و از نو طرح ریزی کردن قیاس ها و تشابهات منتشر کند و نفوذ دهد.

ب) در مورد حقانیت آن شک ایجاد کند

ج) آنها را با یک روایت و داستان از واقعه ای بزرگتر جایگزین نماید.

در نهایت وی عنوان می کند روایت کربلا پتانسیل کافی برای تحقق هر سه مورد ذکر شده، علیه رژیک کنونی ایران دارا است.

هالرسون معتقد است “جریان شیرازی” به عنوان بهترین کاراکتر برای ایفا نمودن نقش طرفداران امام حسین و مقابله با یزید ساختگی وی  یعنی نظام جمهوری اسلامی می تواند ایفا کند.

این اندیشمند امنیتی برای اثبات مناسب بودن این نقش برای جریان شیرازی، دلایل متعددی را عنوان می کند از جمله :

سید بودن رهبر این جریان

اهل کربلا بودن اکثر طرفداران این طیف

منتقد نسبت به حاکمیت ایران

وی در نهایت دوره زمانی ایده آل برای انتشار چنین پیام هایی را ماه محرم و روزهای منتهی به روز عاشورا دانسته و می نویسد: “این زمانی است که مسلمانان شیعه بیشتر به لحاظ عاظفی، معنوی و جسمی از روایت کربلا آگاه هستند و هر گونه تلاش برای از بین بردن انتشار این پیام یا سرکوب حامیان شیرازی، تنها روایت کربلا را از اذیت و آزارهای سیاسی رژیم ایران و بازیگری آنها در نقش یزدی ستمگ تغذیه و تقویت می کند.”

هالرسون در پایان این مقاله طی طرحی به سنای آمریکا عنوان می کند که برای کمک به این جریان باید در حوزه وسائل ارتباطات جمعی همچون شبکه های ماهواره ای، اینترنت و سایت های خبری کمک هایی ارائه شود و شیرازی ها را برای انجام این پروژه مناسب ترین گزینه معرفی می کند.

اما نگاهی به صحنه عملیاتی و میدانی جریان شیرازی طی روزهای اخیر به تنهایی کافی است تا رد پای طراحی فوق را ارزیابی کنیم.

کلیدواژه حکومت یزدی از جمله کلیدواژه هایی است که توسط ابزارهای رسانه ای این جریان و همسو با پروژه فوق در حال استفاده است.

از سوی دیگر تأکید بر عنصر مظلومیت یکی دیگر از راهبردهای این جریان برای پیش برد این پروژه است. علی رغم اذعان هالرسون بر فوت سید محمد شیرازی بر اثر سکته مغزی، وی اشاره دارد که در خصوص مظلوم نمایی و شایعات مبنی بر قتل وی باید کار کرد و اخیراً نیز در خصوص سید حسین شیرازی تاکید بر مظلوم نمایی در دستور کار قرار گرفته است و این طراحی در حالی است که این جریان در فعالیت های ماهواره ای  و تبلیغی خود در سایر کشورها به حاکمیت و قوانینشان احترام می گذارد. روندی که در خصوص حاکمیت و قوانین جمهوری اسلامی ایران تاکنون بارها مورد خدشه قرار گرفته است.

تأکید افراطی بر اسلام برائتی نیز از جمله مؤلفه های است که می تواند در بلندمدت به طراحی های استکبار در منطقه یاری رساند. در فضایی که جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد با فهم تفاوت ها و احترام به برادران اهل سنت در داخل و خارج از کشور، معادلات منطقه را به سمت مقابله با دشمن پیش برد، جریاناتی از این دست می توانند به عنوان تشدید کننده اختلافات شیعیان و اهل سنت به جنگ فرقه ای در منطقه دامن بزنند.

متن مقاله هالرسون در آدرس ذیل قابل مشاهده است:[۱]

بر چسب ها

پیشنهاد سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا سوال مقابل را پاسخ دهید ؟ *

Close