علت تخفیف های باور نکردنی در فروشگاه های زنجیره ای چیست؟ / کلاهبرداری به روش نوین + عکس و فیلم

لینک کوتاه مطلب : http://zanjansahar.ir/?p=7108

فروشگاه‌های های زنجیره‌ای در سال‌های های اخیر رشد چشمگیری در بازار ایران داشته‌اند.تأسیس فروشگاه‌های های زنجیره‌ای ای که در گذشته در اختیار ارگان‌ها  و مؤسسات دولتی و شبه دولتی بود امروز به ورود بخش خصوصی توسعه یافته است و شاهد افزایش تعداد این فروشگاه‌ها به ویژه در شهر تهران هستیم.

بخش قالب خرده‌فروشی فروشی در کشورهای های توسعه‌یافته یافته توسط این فروشگاه‌ها ها صورت می‌گیرد و باعث اصلاح نظام عرضه از طریق حذف واسطه‌های های شده و باعث شده درنهایت نهایت محصولات مورد نیاز مردم  با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم رساندند.

بیشتر بخوانید:

چرا پوشک به یکباره گران شد؟ / کودکان، قربانی بی‌تدبیری و سودجویی در بازار پوشک + عکس و فیلم

گرانفروشی در «افق کوروش» با شعار همواره تخفیف!/ لزوم ورود جدی تعزیرات در شرایط جنگ اقتصادی +عکس

کلاه گشاد دیجی کالا و بامیلو بر سر مردم/گرانفروشی به نام جمعه سیاه

نقش فروشگاه خاص در افزایش قیمت خودروها/ دیجی‌کالا پراید را چقدر گران‌تر می‌فروشد؟ +عکس

بازی دیجی‌کالا با امنیت بازار و اعصاب مشتریان+عکس

آیا دیجی‌کالا واقعا به مشتریانش تخفیف می‌دهد؟+ عکس

سهم فروشگاه‌های های در بازار خرده‌فروشی کشور به ۱۰ درصد افزایش یافته و در برنامه ششم توسعه نیز باید به ۲۰ درصد برسد اما این شرایط باعث بر هم خوردن تعادل بازار خرده‌فروشی های سنتی شده است و حتی درباره آینده کسب‌وکار و کار آنها نگرانی‌هایی هایی وجود دارد.

در تقابل دو صنف فروشگاه ای زنجیره‌ای ای و فروشگاه‌های های کوچک با توجه به قیمت پایین‌تر فروش این شائبه ایجادشده است که کیفیت محصولات عرضه‌شده در فروشگاه های زنجیره‌ای پایین‌تر است.

یکی از خرده‌فروشان مواد غذایی تهران در این ارتباط به تسنیم گفت: فروشگاه‌های های زنجیره‌ای با توجه به اینکه محصولات خود را به صورت خریدی می‌کنند و در مواردی کل تولید یک کارخانه را می‌خرند از تولیدکننده می‌خواهند که از کیفیت یا وزن کالا بزند تا این محصول با قیمت کمتری عرضه شود در غیر این صورت دلیل دیگری برای ارزن فروختن کالا در این فروشگاه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: به طور مثال کیفیت پودر ماشین لباسشویی که در فروشگاه های زنحیره ای به فروشی می‌رسد با آنچه در بازار مصرف مشاهده می‌شود متفاوت و رقیق تراست.

امیر آزادی یکی از مسئولان فروشگاهای زنجیره ای در گفتگو با تسنیم در این ارتباط اظهار کرد: حجم خرید کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بالا است و همین امر موجب می شود که فروشگاه‌ها از تولیدکنندگان تخفیف‌های مناسب‌تری دریافت کنند؛ در مواردی برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای حتی تولید یک کارخانه را پیش‌خرید می‌کنند.

وی افزود: در چنین شرایطی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالای خود را با قیمت کمتری خریداری کرده‌اند و به این ترتیب این امکان برای آنها فراهم است که تخفیف‌های بیشتری نیز به مصرف‌کنندگان نهایی یعنی مردم ارائه دهند.

آزادی با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره ای شفافیت مالی بیشتری در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها دارند، گفت: این فروشگاه‌ها مالیات خود را به طور معمول پرداخت می‌کنند؛ کالای قاچاق به فروشگاه‌های زنجیره‌ای ورود نمی‌کند و مشکلات عدم پرداخت بیمه برای پرسنل وجود ندارد ضمن آنکه قوانین کار در فروشگاه های زنجیره ای بطور کامل رعایت می‌شود.

معاون اجرایی یک شرکت فروشگاه  زنجیره ای با تاکید بر اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مقابل فروشگاه‌های خرده‌فروشی سنتی مزیت دیگری در کاهش بار ترافیکی شهر دارند تصریح کرد:  بار مورد نیاز فروشگاه‌های زنجیره‌ای تنها توسط یک خودرو از شرکت مرکزی تأمین می‌شود اما در خرده فروشی‌های سنتی این بار با بیش از ۱۰ خودرو در روز و توسط شرکت‌های پخش تأمین می‌شود که این امر بر بار ترافیکی شهر می‌افزاید.

وی با بیان اینکه  ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار فروشگاه خرده‌فروشی در اصناف مختلف در کشور پروانه فعالیت دارند گفت: سرانه تعداد خرده‌فروشی‌ها در ایران برای هر ۲۵ نفر یک فروشگاه است که این رقم در کشورهای پیشرفته به ازای هر ۷۰۰ نفر یک فروشگاه است، که این نشان از وجود تعداد بالای واسط ها در زنجیره تامین در اصناف مختلف است.

آزادی ادامه داد:  با تاسیس و توسعه فروشگاههای زنجیره‌ ای تمامی واسط ها از جمله شرکت های پخش حذف شده و کالا از تولیدکننده بطور مستقیم خریداری شده و به مصرف کننده نهایی عرضه می‌شود.

وی همچنین اشاره داشت که در کشورهای توسعه یافته فروشگاههای زنجیره ای به طور میانگین ۸۵ درصد بازار خرده فروشی را شامل می‌شوند که این عدد در کشور ما کمتر از ۱۵ درصد میباشد.

آزادی گفت: متوسط تخفیف در فروشگاه های زنجیره‌ای حدود ۲۰  درصد است که این تخفیفات در کالاهای دارای قیمت مصرف‌کننده نیز اعمال می‌شود.

امیرخسرو فخریان رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این باره  اظهار کرد: در کشور مانند ژاپن ۹۰ درصد فروشگاه‌ها به صورت زنجیره‌ای اداره می‌شود و این روند در کشورهای اروپایی ۶۰ تا ۸۰ درصد و در آمریکا ۸۵ درصد و در ایران ۱۰ درصد است.

وی با اشاره سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در فروشگاه های زنجیره ای تصریح کرد: ۷۰ شرکت یا افراد حقیقی در اتحادیه ما عضویت و این اعضا درمجموع ۲ هزا و ۵۰۰ شعبه در سراسر کشور دارند. ۲۵ هزار نفر در این صنعت فعالیت می‌کنند و ۱۵ حدود هزار میلیارد تومان گردش مالی سال ۹۵ آنها بوده است.

فخریانگفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بهبود وضعیت معیشت مردم تأثیر گذار هستند و نحوه توزیع کالا در قیمت تمام‌شده کالا بسیار تأثیر گذار و مصلح نظام توزیع است.

نگاهی به تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ سرخوشی کاذب خریداران از تخفیف‌های استثنایی!

عرضه محصولات غذایی و بهداشتی و مارکتینگ در حال گذر از حالت سنتی به مدرن است و به تدریج مغازه های بقالی و خوار و بار فروشی کم رونق شده اند.

هر چند این اتفاق در کشورهای پیشرفته مدت هاست که روی داده، اما در کشورهایی مانند ایران این تحول به تدریج و با سرعت کمتری در حال انجام است؛ اما در این مسیر انحرافاتی نیز رخ می دهد که می تواند منظور اصلی و هدفگذاری اصلی از ایجاد و ترویج فروشگاه های بزرگ زنجیره ای را مخدوش کند.

رمزگشایی از تخفیف های فروشگاه های زنجیره ای

چندی پیش که برای خرید به یکی از این فروشگاه های زنجیره ای مراجعه کردم، چند قلم کالا را در سبد خرید گذاشتم و پس از پرداخت مبلغ رسید را از صندوقدار گرفتم و طبق معمول پس از کنترل مبالغ و کالاهای خریداری شده، نگاهی هم به متن پایانی رسید کردم که نوشته بود: ((سود شما از این خرید مبلغ ۷۵۴۰۰ ریال )).

بی اختیار بدون اینکه بدانم این تخفیف ها از کجا و به چه علت اعمال می شود، احساس رضایتمندی خوبی بابت این تخفیف داشتم. عصر وقتی مادرم به خانه برگشت، چند قلم کالا از مغازه محله خریداری کرده بود که چند قلم آن با خریدهای من مشترک بود. وقتی کالاهای خریداری شده را داخل کابینت می گذاشتم، متوجه چیز عجیبی شدم. مایع تمیز کننده ای که از یک شرکت با یک تاریخ تولید بود، دو قیمت متفاوت برای مصرف کننده داشت!

وقتی سایر کالاها را نیز چک کردم متوجه شدم قیمت همه محصولاتی که از فروشگاه زنجیره ای خریداری کرده ام، بسیار بالاتر از قیمت محصولاتی است که بر روی کالاهای مغازه درج شده است. به عنوان مثال قیمت یک قوطی کنسرو ذرت از یک مارک با تاریخ تولید مشابه حدود ۲ هزار تومان تفاوت قیمت داشت. یک کالا با یک تاریخ تولید از یک کارخانه با دو قیمت متفاوت!

وقتی قیمت سایر اقلام را نیز کنترل کردم، متوجه شدم قیمت مصرف کننده بسیاری از کالاهای موجود در فروشگاه های بزرگ زنجیره ای گرانتر  از قیمتی است که بر روی کالاهای مغازه ای درج شده است.

دو نمونه از این تخفیف‌ها از دو فروشگاه زنجیره ای معروف در عکس‌های زیر قابل مشاهده است:

نگاهی به تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ سرخوشی کاذب خریداران از تخفیفات استثنایی !

قیمت درج شده روی پنیر ۱۰ هزار تومان، قیمت فروشگاه دو هزار تومان گرانتر و با تخفیف، ۱۴۰۰ تومان گرانتر از قیمت روی کالا!

نگاهی به تخفیف‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ سرخوشی کاذب خریداران از تخفیفات استثنایی !

قیمت روی کالا ۱۷۳۰۰ تومان، قیمت فروشگاه  ۲۲۹۰۰ تومان و قیمت  با تخفیف، تنها ۵۰ تومان زیر قیمت درج شده روی کالا!

تفاوت تخفیف واقعی و غیر واقعی

از لحاظ اقتصاد مارکتینگ، خریدهای کلان و عمده دارای تخفیف های ویژه و ریزش قیمت است و کارخانه های تولیدی درصدی تخفیف را برای خریدهای عمده در نظر می گیرند که فروشنده بتواند علاوه بر محاسبه سود خود، تخفیف هایی را نیز به مشتریان بدهد. تا کنون تصور می کردم منشا این تخفیف ها اصول مارکتینگ و قواعد مربوط به خرید عمده و خرده فروشی است اما تازه فهمیدم که اینگونه نیست. در خوش بینانه ترین حالت می توان گفت تولید گنندگان قیمت سفارشات خریداران عمده و فروشگاه های زنجیره ای را با هماهنگی قبلی بیشتر از قیمت واقعی درج می کنند که هنگام فروش در ظاهر به مشتری تخفیف داده شود، اما در اصل نه تنها تخفیفی داده نشده بلکه برخی محصولات را گرانتر از حد معمول به فروش رسانده اند که در نمونه کالای بالا مشاهده کردید.

بروز این پدیده می تواند علاوه بر مخدوش کردن فعالیت فروشگاه های زنجیره ای بزرگ، تحول از فروش سنتی به مدرن را نیز به شکست منجر سازد.

در این میان حضور و نظارت دقیق نهادهای ناظر مانند سازمان بازرسی و تعزیرات و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان می تواند بسیار تاثیر گذار باشد. نظارتی که خلا آن تاکنون مشهود بوده و ظاهرا ساز و کاری برای جلوگیری از تخلفات احتمالی وجود ندارد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تخفیف‌های نجومی مشکوک!

البته برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم در ارائه تخفیف‌های دلچسب ید طولایی دارند و همین امر دلیلی می‌شود تا مردم برای خرید کالا از آن مجموعه‌ها رغبت پیدا کنند.شهروندان به‌تصور اینکه از تخفیف‌های خوبی بهره‌مند می‌شوند سبد خرید خود را پر می‌کنند ولی در نهایت در اکثر مواقع بدون آنکه متوجه شوند، ضرر می‌کنند.

این ضررها انواع مختلف دارد. یکی از آنها عدم تطبیق قیمت کالا با نرخ آن در فاکتور است. به‌عنوان مثال قیمت یک قالب پنیر ۴۵۰ گرمی روی جعبه آن ۴ هزار و ۸۰۰ تومان است اما در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت اصلی جنس روی فاکتور ۵ هزار و ۶۰۰ تومان عنوان شده است و با تخفیف محصول با نرخ ۵هزار و ۳۶۶ تومان به دست مشتری می‌رسد. یعنی در یک قلم کالا فروشگاه ۵۶۶ تومان سود می‌کند.حال با حجم وسیع فروشی که برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارند متوجه خواهید شد که چقدر سود برای آنها با شعار «تخفیف» حاصل شده است. در حقیقت مردم، محصول عرضه شده را گرانتر از قیمت مصرف‌کننده خریداری کرده‌اند. البته این موضوع را از فروشگاه خریداری شده پیگیری کردیم و آنها در جواب گفتند حاضرند کالای خریداری شده را تعویض کنند. هر چند که توجیه‌شان این بود که جعبه با قیمت ۴۸۰۰ تومان از قبل بوده وقیمت‌های جدید ۵۶۰۰ شده است. اما مدیرکارخانه چنین اظهار نظری را قبول نکرد و اظهار داشت: قیمت آنها تا چندی پیش ۴۵۰۰ تومان بوده است.

کاهش وزن و کیفیت کالاها

نکته دیگری که در برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتفاق می‌افتد کاهش وزن و کیفیت است.آنگونه که برخی از پرسنل فروشگاه‌ها عنوان کردند، مدیر برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای محصول مورد نیاز خود را سفارش می‌دهند و تولید‌کنندگان برای آنکه قیمت پایین‌تر تمام شود از کیفیت و وزن آن می‌کاهند. نمونه این اتفاق را در کنسروهای مختلف می‌توان دید.

موسوی معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان گفت: تخلف‌هایی در مورد فروشگاه‌های زنجیره‌ای عنوان شده که در حال پیگیری است. البته فیلم‌هایی هم در مورد تفاوت قیمت‌ها در بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فضای مجازی پخش شد که با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم، بخشی از آن ساختگی بود.کالاهای به نمایش گذاشته شده در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای فاصله تاریخ تولید یکساله داشتند. لذا تغییر قیمتی سالانه به منزله فاصله قیمتی بازار و فروشگاه زنجیره‌ای نیست.

وی ادامه داد: برای آنکه تخفیف و قیمت‌های ارائه شده در فروشگاه‌های زنجیره ای سامان پیدا کند در حال برنامه‌ریزی هستیم تا فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تولید‌کنندگان قراردادی یکسان داشته باشند. با اجرایی شدن این امر دیگر ابهامی وجود ندارد و مردم هم اعتماد بیشتری به فروشگاه‌ها پیدا می‌کنند. معاون نظارت بر کالاهای مصرفی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان خاطرنشان کرد: سود و تخفیف در کالاها باید ضابطه داشته باشد و هیچ مجموعه‌ای چه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و چه مغازه داران نمی‌توانند از این امر فاصله بگیرند.کالاها ۹ درصد ارزش افزوده دارد، سود خرده فروشی بین ۱۰ تا ۱۴ درصد است، سود عمده فروشان بین ۳ تا ۵ درصد است، کرایه حمل و پخش هم سودی در حدود ۱۰ درصد دارد. لذا تمام مجموعه‌ها مکلف به دریافت سود ذکر شده و ارائه تخفیف در محدوده‌های یاد شده هستند. در مجموع سود یک کالا با احتساب مالیات بر ارزش افزوده از کارخانه تا مشتری بین ۳۳ تا ۳۵ درصد است.

عرضه برندهای ناآشنا

در این میان گشت و‌گذاری در برخی از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای حاکی از آن است که در برخی محصولات مانند زیتون و مواد خوراکی از این دست، برندهایی با ظاهر و وزن متفاوت عرضه می‌شود که مصرف‌کننده با کیفیت و قیمت یا نام این برندها آشنایی ندارد. در همین خصوص یکی از خریداران کالای فروشگاه‌های زنجیره‌ای تازه تاسیس گفت: «زمانی که برای اولین بار محصولی مانند زیتون با نام غیرآشنا را خریداری کردم، از کیفیت آن راضی بودم اما پس از خرید چند باره آن، کیفیت این محصول هیچ شباهتی به روزهای اول نداشت. همچنین بسته‌بندی کالا به گونه‌ای بود که داخل بسته چندان قابل مشاهده نبود.»
این در حالی است که پیش از این هم نایب رییس اتاق اصناف تربت حیدریه در واکنش به نوع فعالیت یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفته بود: ما با اصل تاسیس فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشکلی نداریم اما محصولات خریداری شده از کارخانجات شرق کشور در غرب کشور و از غرب کشور در شرق عرضه می‌شود در حالی که مشتریان همیشه با کالاهایی روبه‌رو می‌شوند که تاکنون نه آن برند را دیده‌اند و نه از قیمت واقعی آن خبر دارند.
رامین مصطفوی در این خصوص گفته بود: طبق قانون باید بر اساس قیمت فاکتور خرید به اضافه درصد سود قیمت کالا محاسبه و عرضه شود در حالی که آنها از مبدا تولید، کالا را با قیمت بسیار پایین می‌خرند و در زمان عرضه بر اساس قیمت درج‌شده روی کالا، تخفیف می‌دهند نه بر اساس قیمت خریداری شده مندرج در فاکتور، لذا سودهای کلان به جیب همین دلالان می‌رود.

قیمت‌گذاری غیر‌واقعی

همچنین یکی از مشتریان فروشگاه‌های زنجیره‌ای اظهار کرد: «اگرچه به دلیل تبلیغات این فروشگاه‌ها برای ارائه تخفیف و همچنین جوایز گران‌قیمت برای خرید بیشتر، معمولا برای خرید از این فروشگاه‌ها ترغیب می‌شوم اما یکی از مشکلات فروشگاه‌های زنجیره‌ای این است که نمی‌توان برای خرید جزیی داخل آنها شد و دست کم باید چندین رقم کالا خریداری کرد. البته معمولا قیمت‌ها پایین‌تر از قیمت مصرف‌کننده روی کالاست اما خیلی نمی‌توان به این قیمت‌ها اعتماد کرد چرا که گاهی اوقات آنقدر غیر‌واقعی به نظر می‌رسد که می‌توان به کیفیت و اصل بودن آن شک کرد.»وی در رابطه با کیفیت برخی از دستمال کاغذی‌های ارائه‌شده در این فروشگاه‌ها گفت: «کیفیت دستمال کاغذی با برند خاصی که از یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کردم به نسبت مغازه محلی، پایین‌تر است در حالی که هر زمان این برند را از مغازه اطراف منزل تهیه می‌کردم، راضی بودم.»‌
این در حالی است که با توجه به اینکه نمی‌توان از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرید خیلی جزیی داشت و برای مراجعه به این فروشگاه‌ها باید تا حدی از منزل دور شد، به نظر می‌رسد خرید عمده از مراکز عمده‌فروشی خیلی به صرفه‌تر از فروشگاه‌هاست چرا که بسیاری از مردم بر این باورند که کیفیت خرید آنها در عمده‌فروشی‌ها و بازار بهتر و قیمت تمام‌شده برای آنها نیز پایین‌تر است.

دست باز لبنیاتی‌ها

در این میان برخی مراجعه‌کنندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز معتقدند علاوه بر کم‌فروشی یا گران‌فروشی برخی از محصولات لبنی در مغازه‌ها، این موارد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیشتر به چشم می‌خورد به طوری که وزن این نوع محصولات چندان مطابقتی با قیمت روی کالا ندارد و به نظر کمتر می‌آید. از این رو به نظر می‌رسد دست برخی برند‌ها‌ی لبنیاتی‌ها برای کم‌فروشی در فروشگاه‌ها باز‌تر است.

برخی دیگر نیز عقیده دارند که در برخی از این فروشگاه‌ها، کالاهایی که چیزی از تاریخ انقضایشان باقی نمانده است، در کنار دیگر محصولات چیده می‌شود در حالی که ممکن است برخی از خریداران اصلا به این موضوع توجهی نداشته باشند و تنها به دلیل تخفیف زیاد کالا دچار مشکل شوند. این در حالی است که در اروپا و کشورهای اسم و رسم‌دار در زمینه فروشگاه‌های بزرگ، کالاهایی که چیزی تا تاریخ انقضایشان باقی نمانده، در قفسه‌ای جداگانه چیده می‌شوند تا مردم علت ارزانی آن را بدانند و به دلیل تخفیف، حجم زیادی از آن کالا را خریداری نکنند چرا‌که بعد از مدتی قابل استفاده نخواهد بود.

گرانفروشی گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس شورای تامین دام زنده گفت: قرار بود بخشی از گوشت‌های وارداتی که کیلویی ۲۹ هزار تومان تحویل داده می‌شود را کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشند که متاسفانه شاهدیم تا کیلویی ۳۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

منصور پوریان در مورد آخرین وضعیت عرضه گوشت بازار و تعادل قیمت اظهار داشت: اکنون دام به صورت انبوه در بازار عرضه می‌شود اما تقاضا برای آن به دلیل قیمت بالا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با شروع تعطیلات در هفته اخیر قیمت کمی کاهش داشته، دام زنده در کشتارگاه به ۱۴ هزار تومان رسیده و لاشه کشتار شده ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

پوریان همچنین به واردات انبوه لاشه تازه گوسفندی از کشورهای شمالی و استرالیایی اشاره کرد و خبر داد: دام وارد شده از ارمنستان، گرجستان و کمی هم قرقیزستان به قیمت ۲۹ هزار تومان در هر کیلو تحویل شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های بسته‌بندی می‌شود اما قیمت لاشه وارداتی از استرالیا کیلویی ۳۳ هزار تومان است.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت‌ها در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح کرد: قرار بر این بود که بخشی از گوشت‌های وارداتی ۲۹ هزار تومانی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود اما متاسفانه شاهدیم که همین گوشت‌ها با قیمت ۳۶ تا ۳۹هزار تومان فروخته می‌شود.

پوریان ادامه داد:‌ حتی هفته گذشته همین فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت را تا حدود ۴۰ و چندهزار تومان عرضه کردند و باید از سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات و سازمان حمایت پرسید چرا با این موضوع برخورد نمی‌کنند.

رئیس شورای تامین دام زنده خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت گوشت گوسفندی در هفته پیش رو باشیم.

به گزارش خبرنگار فارسی طی یکی دو ماه اخیر قیمت گوشت گوسفندی در بازار تا کیلویی ۵۰ هزار تومن هم رسید که با ورود شرکت پشتیبانی امور دام و واردات گوشت تازه از کشورهای اوراسیا و عرضه گوشت دولتی قیمت را کمی کاهش یافت.

هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در بازار ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا سوال مقابل را پاسخ دهید ؟ *

Close