«موسسه رسانه ای اوج» ستاره درخشان آینده رسانه ای ایران/ از «سریال پایتخت» تا «به وقت شام» + حاشیه ها

لینک کوتاه مطلب : http://zanjansahar.ir/?p=2914

درباره سازمان اوج …

فارغ از اینکه سازمان اوج در چه تاریخی تأسیس شده و مؤسسین آن چه اشخاصی بوده اند و صرفاً مشخصات شناسنامه ای آن را بدانیم، شاید بهتر و مهم تر این باشد که ابتدا ماهیت و هویت این مجموعه معرفی و مرور شود.

اگر صحن و سرای نُقلی و سادۀ این مجموعۀ هنری و تخصصی را یک خیمۀ بی تکلف و پُر خروجی برای اهالی محلۀ فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی در نظر بگیریم، چهارستونی که این خیمه بر آن استوار شده، در حقیقت بازوهای اصلیِ بقا و برپا ماندن آن هستند و یک ستون اصلی هم که در وسط این خیمه قرار گرفته. حالا می شود فهمید تولیدات و آثاری که از مَدارِ سانتریفیوژهای این تشکل به عنوان محصول نهایی منتشر می شود، از دلِ این پنج رکن جوشیده است.

رکن یا ستون اوّل برای بر و بچه های گرد آمده زیر این سقف، «خلوص» استدر باب اخلاص حرف ها بسیار است امّا روشن است که هر فعالیتی منهای اخلاص و نیّتِ درست و برای غیر از رضایت الهی، محکوم به فنا و نابودی است، نه بقا و رستگاری

رکن دوم «تجربه» است. طبیعی است که اگر نبود انتقال و بهره گیری از تجمیع تجربیاتِ به هنگامِ اساتیدِ موسپید کرده و کار آزمودۀ عرصۀ هنر و رسانۀ انقلاب اسلامی، حجم خسارت ها و «عدم الفتح»ها چه بسیار رخ نمایی می نمود.

رکن و عمود سوّم «برنامه ریزی» است. بدون برنامه ریزی دقیق و تدوین اهداف و راهبردهای کوتاه و بلند مدّت، قطعاً به منزل مقصود نمی رسیم. لذا قبل از دست فرو بردن به هر نوع عملیاتی در حوزۀ اجرا، برنامه ریزی و آماده سازی پیوست ها و سندهای مربوطه، بدیهی ترین اقدامی است که از یک مجموعۀ تخصصی انتظار می رود.

ستون چهارم «جوانگراییِ واقعی» است. نه از جنس شعارهای پوشالی، نخ نما و هزاران بار دستمالی شدۀ برخی مسئولین در حین تبلیغات انتخاباتی! این ادعا را متوسط رِنج سِنی نیروی انسانیِ حاضر در مجموعه گواهی می دهد. همان نیروی آموزش دیده و جوانی که با نشاط، پویایی، ایمان و خطرپذیری، بزرگ ترین سرمایه و دست آورد سازمان هنری و رسانه ای اوج تلقّی می شود.

و امّا رکن اصلی که در وسط این چهار ستون قرار گرفته و عمود اصلیِ خیمۀ اوج است، البتّه که همانا سکاندار و ناخدای کشتیِ طوفان زدۀ انقلاب اسلامی است. رکن رکینی که بی تعارف اگر نبود، تصوّرِ نابودی و بلعیده شدن همۀ سرمایه های مادی و معنویِ این آب و خاکِ الهی توسط گرگ های گرسنه و کمین کرده _ همچنان که بر سر کشورها و ملّت های همسایه مان آمد _ دور از انتظار نمی بود. خدا را به وجود این نعمت بزرگ شاکریم و خود را سرباز مطیع اصلِ ۱۱۰ قانون اساسی یعنی حضرت سیدناالقائد و نائب الامام می دانیم.

حالا کوتاه و مختصر اینکه: بعد از دو دهه تجربه اندوزی و مطالعۀ سرنوشت دستگاه های فرهنگیِ رسمی و غیررسمی و به موازاتِ این مطالعات، انجام فعالیت و اقداماتِ مثمر و جریان سازی و اثر بخشیِ فرهنگی و هنری، نهایتاً از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ به برنامه ریزی و طراحی، شناسایی و سازماندهی گذشت و رسماً از بهار سال ۱۳۹۰ «سازمان هنری رسانه ای اوج» با ساختار و ترکیب فعلی که همچنان پس از تثبیت، در حال تکامل، هم افزایی، به روز شدن و تحوّلِ درونی است ؛ راه اندازی و متولد شده است.

مأموریت اصلی سازمان اوج در یک کلام عبارت است از:

– سیاست گذاریِ راهبردی در حوزه تولیدات هنری گفتمان انقلاب اسلامی

– شناسایی و توانمندسازی مؤسسات و یا استعدادهای جوان و خودجوش

– سازماندهی و نهایتاً سفارش تولید محصولات حرفه ای

– توزیع

– نظارت و ارزیابی بر فعالیت های فوق

برای شناخت و آشنایی دقیق تر، مروری کوتاه بر فعالیتِ مراکز و مؤسساتِ این خانوادۀ رسانه ای، از طریق owjmedia.org و یا رصد تولیداتِ اوج، مخاطب را با کم و کیف آخرین رویدادهای عرصۀ هنر متعهد انقلاب اسلامی به روز می کند.

سازمان هنری رسانه ای اوج این روزها بیشتر بر سرزبان ها افتاده است و علت آن جنجال های رسانه ای و آثار مختلف در عرصه هنر و رسانه و تولید انیمیشن های حرفه ای و نیز تولید دو فیلم مهم «بادیگارد» و «ایستاده در غبار» است که در جشنواره فجر مورد توجه قرار گرفته و برخی جوایز را هم نصیب خود کردند.

سازمان اوج چگونه به یاری تلویزیون آمد؟ +عکس

سازمان هنری رسانه‌ای اوج توانست با پرداختن به موضوعات مغفول مانده تلویزیون جای خالی آثار ارزشی در تلویزیون را پر کند.

سازمان هنری رسانه‌ای اوج مؤسسه‌ای غیردولتی است که با ایجاد بستری برای شناسایی، سیاست گذاریِ راهبردی در حوزه تولیدات هنری، گفتمان انقلاب اسلامی، آموزش و جهت‌دهی نیروهای مستعد انقلابی در عرصه‌های مختلف هنری و رسانه‌ای و نیز فراهم کردن زمینه تولید و توزیع محصولات همسو با انقلاب اسلامی فعالیت‌های خود را آغاز کرد و در کارنامه‌اش از برگزاری نمایش و نمایشگاه تا تهیه فیلم‌های تلویزیونی و انیمیشن تا راه‌اندازی کافه و سینمای سیار و برگزاری شب شعر، دیده می‌شود.

از جمله فعالیت‌های سازمان، چاپ کتاب «سی سال» شامل مجموعه روزنگار عکس‌های اجتماعی و تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی، تولید فیلم «بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «کدام نامزد»، «تکفیری‌ها»، و «صداقت آمریکایی» است. این سازمان علاوه بر فعالیت‌های سینمایی که حضوری فعالانه در جشنواره‌های مختلف فیلم فجر داشته است به تولید سریال و مجموعه‌های تلویزیونی برای پخش از رسانه ملی نیز اقدام می‌کند.

«اوج» در راستای توسعه تولیدات خود و به سفارش سازمان صدا و سیما پس از سریال «آسمان من» به کارگردانی محمدرضا آهنج که از شبکه‌های سراسری سیما به پخش رسید؛ تولید چندین سریال را در دستور تولید خود دارد که پنج سریال آن الف ویژه خواهد بود و قرار است این زنجیره تولید ادامه داشته باشد و پس از تولید چندین برنامه متنوع در ایام اربعین حسینی (ع) و پخش زنده آن در تلویزیون حالا بار دیگر شاهد تولید مجموعه‌های تلویزیونی ارزشی سازمان اوج برای تلویزیون هستیم که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

تلویزیون دوباره در اوج‌ با «پایتخت»

پس از موفقیت‌های این سازمان در تولید و پخش فیلم و سریال، گام بعدی آن تولید سریال پرمخاطب «پایتخت» بود که تصویربرداری این سریال با حضور عوامل اصلی و بازیگران از صبح روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز شده بود؛ البته تصویربرداری نماهای بیرونی و تصاویر هوایی از روز دوشنبه آغاز شده بود. عوامل این سریال پس از ضبط سکانس‌های شمال، به تهران آمدند و بخش‌هایی از این مجموعه را جلوی دوربین بردند و سپس به کشور ترکیه رفتند تا قسمت‌های باقی مانده را ضبط کنند و با بازگشت به شهر تهران، سکانس‌های پایانی «پایتخت ۵» را تصویربرداری کردند و پس از گذشت بیش از چهار ماه، ابتدای مهر ماه تصویربرداری آن به پایان رسید.

بخشی از داستان جذاب فصل پنجم «پایتخت» به جنگ سوریه ربط دارد. این مجموعه در ١۵ قسمت، نوروز ٩٧ از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود و بعنوان یکی از بهترین تولیدات سازمان اوج با محوریت پرداخت به مسایل منطقه محسوب می‌شود.

پای تاریخ سازان معاصر هم به تلویزیون باز شد

سریال «گیله ‌وا» به کارگردانی اردلان عاشوری از دیگر آثار سازمان اوج با محوریت تاریخ معاصر است که درباره شخصیت اثرگذار ایران یعنی میرزا کوچک خان جنگلی ساخته می‌شود. نکته جالب در خصوص این مجموعه تلویزیونی این است که بخش اعظم آن در شمال کشور روایت شده است. در این سریال هیچ یک از کاراکترها به زبان محلی صحبت نمی‌کنند. فیلمبرداری این سریال که با زاویه‌ای متفاوت و از دریچه‌ نگاه عاطفی مردم است به روایت داستانی تاریخی از ایام قحطی ایران در واپسین روزهای جنگ جهانی اول می‌پردازد.

فیلمبرداری سریال «گیله وا» که از اواخر خرداد ماه آغاز شده بود در نیمه مهر ماه پس از تصویربرداری در شمال کشور در کیاشهر و سیاهکل در تهران به پایان رسید. سریالی تاریخی و اجتماعی که به بررسی روابط اجتماعی و عاطفی مردم ایران در برهه‌ای خاص از تاریخ می‌پردازد و به عنوان یکی از تازه‌ترین محصولات مرکز فیلم و سریال اوج محسوب می‌شود.

اردلان عاشوری که فیلمنامه سریال «گیله‌وا» به قلم او است، به کارگردانی این سریال نیز ‌پرداخته است. همچنین حسین تراب‌نژاد به بازنویسی فیلمنامه این سریال پرداخته است و امیر بنان نیز تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارد. مجید اسکندری طراحی گریم، پیام عزیزی مدیریت فیلمبرداری، اصغر نژادایمانی طراحی صحنه و لباس، حسن لفافیان مدیریت برنامه‌ریزی، ایمان کرمیان مسئولیت جلوه‌های ویژه‌ میدانی و داود معدنی مدیریت تولید سریال را بر عهده دارند.

سریال «گیله وا» قرار بود که در یک نسخه سینمایی آماده شود و بتواند برای شرکت در جشنواره فیلم فجر ارائه شود اما پس از بررسی‌های صورت گرفته این اثر در قالب یک مجموعه ۸ قسمتی احتمالا در اواخر پاییز امسال از شبکه های سراسری تلویزیون پخش شود.

«سر دلبران»

سریال «سر دلبران» محصول مرکز فیلم و سریال سازمان اوج به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی محمدحسین لطیفی است که قرار بود در ماه مبارک رمضان از شبکه سه سیما پخش شود. این سریال با موضوع سبک زندگی ایرانی اسلامی روایتگر قصه‌ای با محوریت مسجد در یک محله سنتی است و لوکیشن اصلی آن در شهر یزد قرار دارد. داستان روایت اجتماعی از مسجد و نقش محوری آن است.

تصویربرداری این سریال که از اواسط اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود در نیمه آبان ماه در یزد به پایان رسید و دلیل طولانی بودن تصویربرداری «سر دلبران» بالا بردن کیفیت آن از حیث موضوعی، محتوایی و تولیدی بوده است که بتواند به اهداف مورد نظر در القای مفاهیم خود در مخاطب موفق باشند.

در این سریال محمد کاسبی،‌ فرهاد قائمیان، اسماعیل محرابی، برزو ارجمند،‌ شهرام عبدلی، رابعه مدنی، شهین تسلیمی به ایفای نقش می‌پردازند. این سریال برای ۳۰ قسمت ۳۵ دقیقه‌ای طراحی شده و توسط حسین حسنی و با همکاری رضا خمسه به نگارش درآمده است.

در این سریال، تلاش ‌شده با ترسیم فضای روابط اجتماعی یک محله، روی نقش مسجد و امام جماعت در رتق و فتق مشکلات روزمره مردم تمرکز شود. یکی از ویژگی‌های مثبت این سریال تأکید بر واقعی بودن شخصیت‌های نقش آفرین در اثر است که به همین جهت در نگارش فیلمنامه، برای طیف متعددی از افراد، شخصیت پردازی شده است.

با برنامه‌ریزی انجام شده به احتمال زیاد سریال «سر دلبران» به کارگردانی محمدحسین لطیفی برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان سال آینده آماده پخش شود.

«آشوب» اوج در صداوسیما

سریال «آشوب» نیز از دیگر سریال‌های سازمان اوج است که با محوریت نمایش مقاومت مردم در دوران “دفاع مقدس” ساخته می‌شود.

تصویربرداری این سریال با محوریت مقاومت مردم خرمشهر در دفاع از هجوم سراسری ارتش بعث عراق که از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده بود، در ادامه تصویربرداری به شهرک سینمایی غزالی، شهرک سینمایی دفاع مقدس، خرمشهر، آبادان و… رفتند و کار را برای پخش از شبکه‌های سراسری آماده می‌کنند.

این سریال که به تهیه‌کنندگی مهدی همایون‌ فر و کارگردانی امیر پوروزیری تصویربرداری شد، روایتگر قصه شهر خرمشهر در بازه زمانی ماه‌های منتهی به آغاز دفاع مقدس تا اشغال این شهر است. علی دلگشایی و احسان فکا نیز نویسندگان این سریال هستند. داستان مجموعه تلویزیونی «آشوب» قصه‌ای عاشقانه را بعد از انقلاب و همزمان با آغاز جنگ تحمیلی روایت می‌کند. قصه عاشقانه‌ای بین یک جاسوس عراقی و یک پرستار که در فصل اول تا زمان جنگ و سقوط خرمشهر روایت می‌شود و در فصل دوم که طراحی قصه توسط علی دلگشایی و سلمان فرخنده و احسان فکا صورت گرفته تا آزادی خرمشهر ادامه دارد.

عباس غزالی، محمود پاک‌نیت، سلمان فرخنده، سیاوش طهمورث، مهدیه نساج، پروانه معصومی، مالک سراج بازیگران این سریال هستند.

حالا و با توجه به موضوعاتی که سازمان فرهنگی هنری اوج از قبیل سیاست گذاری راهبردی در حوزه تولیدات هنری گفتمان انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی و … مورد توجه قرار داده است، باید گفت زمانی که رسانه ملی در بحبوحه محدودیت منابع مالی در تولید آثار فاخر و باکیفیت به سر می‌برد، سازمان اوج توانسته در راستای آرمانهای انقلاب و نظام اسلامی به خوبی حرکت کند و جای خالی مجموعه‌های نمایشی تلویزیون را با تولیدات فاخر خود پُر کند.

نامه محمد حسنی به رئیس جمهور

احسان محمدحسنی، تهیه‌کننده «بادیگارد»  و مسئول سازمان هنری رسانه ای اوج، پس از دریافت جایزه بهترین فیلم جشنواره سینمایی ققنوس با انتقاد از برخورد دولت با فیلمسازانی همچون حاتمی‌کیا نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواند که در آن آمده است:

«سلام به برادران و خواهران خوبم!
۱- حلاوت و شیرینی این هدیه را که از دستان برادران عزیزم و در این مراسم گرفتم و همچنین آن دستکش بافتنی و کلوچه شیرین محلی مادر شهید در جشنواره عمار را به مراتب گواراتر از صدها مرغ و سیمرغ می‌دانم.

۲- و اما سخنی با آقای رئیس‌جمهور و رئیس‌ شورایعالی انقلاب فرهنگی: آقای رئیس‌جمهور! بحث ما با شما دعوای کودکانه‌ای از جنس دادن مرغ و سیمرغ جشنواره فیلم فجر نیستبه مردم آدرس غلط ندهید. بحث بر سر این است که به‌زور می‌خواهید حقنه کنید که دوره انقلاب و تفکر انقلابی منقضی شده است و مردم آثار انقلابی نمی‌خواهند. «بادیگارد» امروز تبدیل به یک نماد شده، ممکن است بفرمایید که این مردمی که از آن نام می‌برید دقیقاً چه‌کسانی هستند؟ منظورتان از مردم جمعی محدود از جنتلمن‌های فستیوالچی هستند یا مردمی که در پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) در جاده‌های آسمانی منتهی به کربلا حضور دارند یا کسانی که راهپیمایی ۲۲ بهمن و حماسه طوفانی ۹ دی را آفریدند هم از نگاه یاران شما مردمند؟! با این حساب بادیگارد را مردم در آغوش گرفتند، ببینید. آقای رئیس‌جمهور دیپلمات‌ها و بادیگاردهای فرهنگی شما تا کی می‌خواهند دیوار در حال فرو ریختن فرهنگ و هنر کشور را با جشنواره‌های پوشالی کاغذدیواری کنند؟ و تا کی می‌خواهند جسم بی‌جان و رو به احتضار فرهنگ این آب و خاک را با آمپول مسکن جشنواره‌های بزک‌شده و پوچ سرپا نگاه دارند؟ آقای رئیس‌جمهور، بیایید با هم روراست و منطقی باشیم. خانواده‌های عزیز شهدای مدافع حرم نیازی به اهدای سکه در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره فجر شما نداشتندبفرمایید از حدود ۷۰ فیلم تولید شده در سال جاری که فقط حدود ۳۰ فیلم در جشنواره ارائه شده و خدا به خیر کند بقیه‌اش را که از چشم تیزبین رسانه‌ها و مردم پنهان کرده‌اند، سهم مدافعان حرم حتی یک فیلم نبوده؟ حتما باید داعش و حامیان بین‌المللی‌اش و حضرت کدخدا! برج میلاد و برج آزادی را در وسط تهران منفجر کنند تا به خودتان بیایید؟ متأسفم که مستند باید بگویم در دولت امید شما یأس‌آورترین و ناامیدکننده‌ترین آثار سینمایی تولید شده است و تولید این چند اثر انقلابی و ارزشی هم هیچ ربطی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شما ندارد! دلیل جایزه دادن به فیلم حاج احمد متوسلیان(ایستاده در غبار) هم برای ما روشن است: اولاً نمی‌توانستند کیفیت و قابلیت بالای فنی و تکنیکی این اثر را نادیده بگیرند. ثانیاً برای خالی نماندن ظاهر ویترین‌شان از یک اثر دفاع‌مقدسی پاک و ناب تجلیل کردند. ثالثاً شما یاد شهدا را می‌خواهید نه راه شهیدان را. بنابراین حاج احمد را در دوران جنگ ۸ ساله دوست دارید، اما اگر همین حاج احمد به امروز بیاید و علمداری همچون حاج قاسم سلیمانی شود و بادیگارد نباشد، بلکه محافظ انقلابی این نظام الهی باشد، شما را عصبانی می‌کند و او را طرد می‌کنید.

و اما جمله آخر: گیریم دیپلمات‌ها و بادیگاردهای فرهنگی شما ابراهیم ما را هم مثل سیدمرتضی آوینی سر بریدند، یادمان نرفته ۶ ماه آخر عمر بابرکت آقا مرتضی را که آقای هاشمی به صدا‌وسیما ممنوع‌الورودش کرده بود- با لشکر لشکر علمدارهای تازه‌نفس و بااستعداد و با انگیزه آرمانی جبهه فرهنگی انقلاب که پشت سر آقا ابراهیم ایستاده‌اند چه می‌کنید؟ ضرر می‌کنید آقای رئیس! ضرر می‌کنید!»

 

علاوه بر این، محمدحسنی در مراسم گرامیداشت شهید مرتضی آوینی با عنوان «روایت شیدایی» که شامگاه جمعه ۲۷ فروردین ماه در تالار شهید رجایی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: شهید آوینی قفس وجود را شکستند و به پرواز درآمدند.

وی با اشاره با دغدغه‌مندی شهید آوینی گفت: آقا مرتضی اگر امروز بود نسبت به مدافعان حرم، اتفاقات سوریه و داعش بی‌تفاوت نبود، قطع‌یقین شهید آوینی از کنار فقر و فساد داخل کشور ساده نمی‌گذشت همانطور که مستند خان گزیده‌ها را به زیبایی روایت کرده بود.

محمدحسنی افزود: آقا مرتضی اگر امروز بود به طور حتم در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا در اربعین حسینی حضور داشت و نسبت به آب و هوای فرهنگی کشور بی‌تفاوت نبود.

تهیه کننده فیلم سینمایی بادیگارد تصریح کرد: اوضاع فرهنگی کشور خراب است و در این بین هر کسی از خود سلب اختیار می‌کند در واقع حوزه فرهنگ و هنر به حال خود رها شده است؛ رهبر معظم انقلاب مکررأ تاکید داشته‌اند که بنده از وضعیت فرهنگی کشور راضی نیستم.

وی ابراز کرد: ما در ستاد و قرارگاه جنگ نرم باختیم و نباید متکی به دستگاه‌های متولی این امر باشیم، از زمان دولت آقای هاشمی فرهنگ به حال خود رها شده است و در زمان آقای احمدی نژاد متاسفانه ضعیف‌ترین وزراء برای حوزه‌های فرهنگی انتخاب شدند در دولت آقای روحانی هم که سه سال باارزش فقط به گدایی کردن از غرب و اروپایی‌ها صرف شد

محمدحسنی با بیان اینکه امروز وقت نشستن نیست و اگر بنشینیم غفلت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: جنگ نرم همانند جنگ تحمیلی می‌شود با کمترین امکانات پیش برود؛ در حال حاضر ابزارهای فراوانی برای انتقال پیام های انقلاب وجود دارد.

تهیه کننده فیلم بادیگارد تاکید کرد: شهید مرتضی آوینی اگر امروز بود در مقابل شبکه‌های اجتماعی که انتخابات در پایتخت را طوری مدیریت کردند که تنها یک لیست موردنظر رای بیاورد، بی‌تفاوت نبود.

وی تصریح کرد: دشمن اعتقاد دارد برای از بین بردن نظام باید بازوهای ولایت را از بین برد و بازوهای ولایت نیز دستگاه‌ها و نهادهای منتسب به بیت رهبری هستند به همین دلیل در هر دهه یک فتنه جدید برنامه‌ریزی می‌شود که در آن یکی از نهادهای ولایی کشور مورد هجمه قرار می گیرد.

محمدحسنی یادآور شد: فتنه گران در جریانات کوی دانشگاه در سال ۷۸، ناجا را مورد هدف قرار دادند چراکه فرمانده ناجا را رهبری انتخاب می‌کنند؛ فتنه‌ها در هر دهه نو می‌شوند.

تهیه کننده فیلم سینمایی بادیگارد تاکید کرد: ما با آثاری که تولید می‌کنیم نباید اجازه دهیم آرایش جبهه فرهنگی انقلاب از حضور و تفکر ولایی و انقلابی خالی بماند؛ باید خوب بایستیم و استقامت کنیم هر کدام از جوانان امروز می‌توانند یک شهید آوینی باشند، رهبری می‌فرمایند که خود را برای فتنه‌های بزرگ‌تر آماده کنید از همین امروز باید تلاش کنیم که فتنه‌ای جدید شکل نگیرد.

حمله کور روزنامه اصلاح طلب شرق به موسسه اوج

پیش از این در مورد تیتر یک روزنامه مطلبی منتشر و گفته شد: روزنامه شرق با یک تیتر انیمیشن شبکه کودک و نوجوان را دستاویزی برای تخریب سازمان هنری رسانه ای اوج قرار داده است. این روزنامه اصلاح طلب در این گزارش مدعی شده این سازمان فرهنگی وابسته به سپاه و بسیج با تولید انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» و استفاده از نمادسازی‌هایی منطبق بر مسائل روز سیاسی کشور در آن، قصد تخریب رییس جمهور و زیر سوال بردن برجام و توافق هسته‌ای را داشته است.

ماجرای تیتر روزنامه شرق علیه سازمان اوج

 روزنامه شرق در روز سه شنبه با یک تیتر انیمیشن شبکه کودک و نوجوان را دستاویزی برای تخریب سازمان هنری رسانه ای اوج قرار داده است.

این روزنامه اصلاح طلب در این گزارش مدعی شده این سازمان فرهنگی وابسته به سپاه و بسیج با تولید انیمیشن «بچرخ تا بچرخیم» و استفاده از نمادسازی‌هایی منطبق بر مسائل روز سیاسی کشور در آن، قصد تخریب رییس جمهور و زیر سوال بردن برجام و توافق هسته‌ای را داشته است.

در این میان اما نکته جالب توجه این یادداشت، اشتباهات فاحش این روزنامه در انتساب محصولات موسسات مردمی جبهه فرهنگی انقلاب به سازمان رسانه‌ای اوج است. به عنوان نمونه مستند «من روحانی هستم» محصول گروه چندرسانه‌ای شفق است که «شرق» آن را محصول «اوج» معرفی کرده است.

دستمزد نجومی بازیگران سریال پایتخت تکذیب شد

محمد ذوقی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج به سند جعلی منتشر شده درباره دستمزد عوامل پایتخت در اینستاگرامش واکنش نشان داد.

حرفه‌ای دشمنی کن!

چند هفته قبل بود در ایام نوروز که برخی رسانه‌ها و افراد با عجله و بعضا بی انصافی، اوج و تیم‌ِ پایتخت را مورد هجمه قرار دادند، ولی دیری نپایید تا با رسیدن به قسمت های آخرِ پایتخت قضاوت ها منصفانه تر شد.
حال پس از اتمام دو هفته‌ایِ این سریال محبوب و اقبال بی نظیرِ مردم‌ِ نازنین به این سریال، با یک خبر و این بار جعل، دشمنیِ دشمنان‌مان را شاهدیم.
باید گفت:
۱. اوج هیچ وقت چنین سربرگی نداشته و ندارد.
۲. امضای مسئول سازمان‌اوج در این تصویر جعلی است.
۳. خطاب نامه وجود خارجی ندارد. (معصومی)
۴. حداقلی از دقت نیاز است که بدانیم یک کُمپانی تولید آثار هنری با تهیه کننده سر و کار دارد و مسایل اینچنینی مواردی نیست که مسیول کمپانی در موردش نامه نگاری کند.
۵. همه‌ی اعدادِ قید شده غلط و جعلی است.

و کلامِ آخر:
چرا این قدر کینه ورزی؟! چرا این قدر حسد؟! و چرا اینقدر وقاحت در جعل کردنِ یک‌نامه؟!
به دشمنان‌مان توصیه می‌کنم طوری دشمنی کنید که به جعلِ امضا و نامه و پیگیری حقوقی نکشد.
در ضمن جاعلِ عزیز انقدر بی سواد بوده که در صفر گذاشتن برای اعداد هم سوتی داده(به رقم ارسطو جان دقت کنید)
معصومیه؟!(با لحنِ بابا پنجعلی)

برچسب ها
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفا سوال مقابل را پاسخ دهید ؟ *

دکمه بازگشت به بالا
بستن